نمایشگاه اکسپو بستر بسیار مناسبی برای توسعه بازارهای صادراتی است

مدیر صادرات شرکت شیمی دارویی داروپخش گفت: صادرات شرکت در سال ۱۴۰۰، حدود ۸۰ هزار دلار بوده که این رقم در سال گدشته به بیش از ۱۵۰ هزار دلار رسیده، بر همین اساس، برنامه ریزی ها بر این منوال است، در آینده به تمامی قاره ها صادرات محصولات انجام گیرد.

عباس عطایی مدیر صادرات شرکت شیمی دارویی داروپخش در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ در گفتگو با «آتیه‌آنلاین» با اشاره به اینکه این شرکت بخش عظیمی از تولید مواد اولیه دارویی کشور را بر عهده دارد، اظهار داشت: داروهای انسانی، دامی و پلت جزء این دسته مواد دارویی هستند، همچنین این شرکت بیش از ۵۰ نوع محصول تولید می کند، که بیش از ۳۰ نوع از آن دانش بنیان هستند، از سویی سهم بازار شرکت در حال حاضر در داخل ۲۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه شرکت شیمی دارویی داروپخش طیف گسترده ای از محصولات را تولید می‌کنند، افزود: گروه آنتی بیوتیک ها و قلبی و عروقی از جمله این محصولات هستند، که توسط شرکت مواد اولیه آن‌ها تولید می‌شود و در اختیار سایر شرکت های داروسازی قرار می گیرد، تا آن ها محصول نهایی را تولید و روانه بازار کنند.

عطایی با اشاره به اینکه یکی از استراژی های اصلی شرکت توسعه بازارهای صادراتی است، افزود: بر همین اساس، ما با توجه به کیفیت محصولات تولیدی در حال حاضر به کشورهایی نظیر روسیه، ارمنستان، کشورهای منطقه و همسایه از جمله سوریه و عراق نیز صادرات داریم، که به افزایش بازارهای صادراتی نیز هستیم.

وی با اشاره به نقش نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ در توسعه بازارهای صادراتی شرکت شیمی دارویی داروپخش اظهار داشت: نفس تشکیل چنین رویدادهایی در جهان به صورت کلی اثبات شده است و بر همین اساس این نمایشگاه ها فرصت بسیار مناسبی است تا هیئت های تجاری و مشتریان بالقوه با محصولات و شرکت از نزدیک آشنا شوند، تا زمینه برای همکاری در آینده فراهم شود، بنابراین این نمایشگاه‌ها می‌تواند، بستر بسیار مناسبی برای توسعه بازارهای صادراتی و افزایش صادرات محصولات دارویی قلمداد شود.

کد خبر: 59932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =