به گزارش خبرنگار آتیهآنلاین، سیدکاظم بابانژاد در بازدید مشاور امور زنان و خانواده مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از این بیمارستان با اشاره به لزوم کاهش استرس و تنش روانی در همکاران شاغل در مراکز درمانی گفت: سازمان تامین اجتماعی که بزرگترین بنگاه اقتصادی، بیمهای و درمانی کشور است باید در جذب و نگهداشت نیروی انسانی و همچنین ارایه خدمات چابکترین و روانترین باشد که در واقع متاسفانه در این حوزهها چالشهای عمدهای وجود دارد.
بابانژاد ادامه داد: از ۵۰ نیروی کمک بهیار تعریفشده در چارت بیمارستان، در حال حاضر تنها ۲۵ نیرو مشغول به کار هستند. پنج نفر دیگر نیز تا پایان سال از مجموعه خارج میشوند بنابراین ارایه خدمات به بیماران با ۲۰ نفر کمک بهیار بسیار دشوارتر می شود.
او تاکیدکرد: سازمانتامین اجتماعی در صورت پویایی، چابکی و برنامهمحوری باید بتواند در جهت تکمیل ظرفیتهای خالی در بخشهای مختلف خود و به ویژه مراکز درمانی برنامههای مدون از قبل طراحی شده خود را اجرایی کند.
بابانژاد حجم زیادکارها و کمبود نیرو را در خستگی مفرط کادر بیمارستان و بروز نارضایتی از سوی مراجعان موثر دانست و افزود: خوشبختانه کمبود نیروی مختصص و کارشناس در بیمارستان وجود ندارد اما در بخش خدمات با کمبود نیروی بسیار بالایی مواجه هستیم.
بابانژاد گفت: در مراکز سازمان تفویض اختیاری صورت نگرفته است. مدیران باید بتوانند از اختیارات خود در جذب نیروها استفاده کند که متاسفانه در شرایط کنونی حتی جذب نیروهای خدماتی نیازمند دریافت مجوز از بالاترین مقام سازمان است.
او با اشاره به تاثیر احساس رضایت کارکنان در افزایش سطح رضایتمندی بیماران تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی باید در راستای کسب رضایت کادر درمانی و به تبع آن مراجعان، نسبت به جذب نیروی موردنیاز مراکز و همچنین سطح دستمزدها اصلاحاتی را در دستور عاجل قرار دهد.
شکیبا محبیتبار، مدیرعامل و عضو موظف هیأت مدیره شرکت میلاد سلامت تأمین اجتماعی امروز (پنجم بهمن ماه) با هیات همراه خود ضمن برگزاری نشست هماندیشی با رییس بیمارستان و نمایندگان کادر پرستاری و اداری، از برخی از بخشهای بیمارستان لبافینژاد بازدید کرد.
نظر شما