تامین اجتماعی، مقبول‌ترین و فراگیرترین بیمه حال حاضر

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ایران گفت: جمعیت هلال‌احمر به جهت مقبولیت و فراگیری بالای تامین اجتماعی، بیمه این سازمان را برای امدادگران دواطلب خود انتخاب کرده است.

مرتضی مرادی‌پور در گفت وگو با آتیه‌آنلاین بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی مورداستقبال انبوه بی‌شماری از جمعیت کشور قرار داردو جمعیت هلال‌احمر نیز از این قائده مستثنی نیست. ما با همکاری و تبادل‌نظر کارشناسی با سازمان تأمین‌اجتماعی مدل‌های مختلف استفاده از خدمات این سازمان را برای پوشش بیمه‌ای داوطلبان جمعیت بررسی کردیم.
مرادی‌پور در پاسخ به پرسش «نکات مدنظر در تعیین نوع و نرخ حق بیمه امدادگران» عنوان کرد: تلاش جمعیت در جهت ارج‌گذاری به ‌خدمات خالصانه جوانان داوطلب و بی‌ادعا که برای نجات آسیب‌دیدگان وارد میدان می‌شوند بر این بود که بهترین نوع حق بیمه را انتخاب‌کند و بر اساس‌تفاهمنامه بیمه داوطلبان با نرخ ۱۸ درصد اجرا شود.
وی افزود: این گروه از بیمه‌شدگان از پوشش خدمات متنوع تأمین‌اجتماعی از جمله بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان بهره‌مند خواهند شد.
مرادی پور در خصوص چالش پیش روی برقراری بیمه امدادگران گفت: با توجه به مشکلات موجود در خصوص به‌کارگیری و جذب این نیروها در جمعیت هلال‌احمر و لزوم برنامه‌ریزی دولت‌ها در جهت تأمین منابع این مهم، مقرر شد در گام اول با ارتقاء معیشت امدادگران، حمایت‌های بیمه‌ای از آنها نیز صورت گیرد.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ایران ادامه داد: باتوجه به داوطلب ‌بودن امدادگران و نبود رابطه کارفرمایی و کارگری این طرح با موانعی در این زمینه مواجه شد. پس از انجام بررسی‌ها و کمک کارشناسان سازمان تأمین‌اجتماعی، مقرر شد که جمعیت هلال‌احمر خود در تأمین هزینه‌های حق بیمه این داوطلبان مشارکت کند و در عین حال امدادگران طرف قرارداد با سازمان تأمین‌اجتماعی خواهند بود.
مرادی پور با اشاره به جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار نفر داوطلب فعال شامل اعضای جوانان و داوطلبان عنوان کرد:بعد از انقلاب نزدیک به ۲ میلیون داوطلب با جمعیت هلال‌احمر در حوزه‌های جوانان، داوطلبان و حتی حوزه تخصصی امداد و نجات همکاری داشتند. در مجموع بیش از ۲۲ هزار نفر با امداد و نجات در حوزه های تخصصی همکاری دارند.
وی در خصوص نحوه و فرایند ثبت‌نام و برقراری بیمه امدادگران گفت: بر اساس تفاهمنامه بنا شد که دو سامانه به عنوان بانک اطلاعاتی اصلی برای برقراری بیمه امدادگران در دسترس باشند. یکی از این سامانه‌ها «امدادیار» است که بانک اطلاعاتی امدادگران است و امدادگران باید اطلاعات مورد درخواست جمعیت را در سامانه امدادیار تکمیل کنند.
مرادی پور اضافه کرد: سامانه دیگر، سامانه تأمین‌اجتماعی است که باید به صورت مستقل نیز دسترسی داشته باشد. برای دسترسی راحت‌تر امدادگران، امیدواریم بستری فراهم شود تا این سامانه نیز از طریق سامانه امدادیار با امدادگران ارتباط برقرار کند. در این صورت نیازی نیست که امدادگران در سامانه‌های متعددی وارد شوند و تنها سامانه رسمی ‌برای برقراری بیمه، سامانه امدادیار خواهد بود که آدرس الکترونیکی آن (emdad-yar.ir) است و همه امدادگران برای خود نام کاربری و رمز عبور خواهند داشت.
کد خبر: 54175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =