به گزارش آتیهآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، در این مراسم که در دومین روز از هفته بهزیستی، برگزار شد، علی محمد قادری معاون وزیرو رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه هفته بهزیستی و برگزاری نمایشگاه "بالاترین خدمت "فرصت مغتنمی بود برای هوشمند سازی این سازمان برای ارایه خدمات به جامعه هدف گفت: همکاران این سازمان با ایجاد و راه اندازی درگاه " الکترونیکی صدور موسسات و مراکز غیر دولتی ماده ۲۶"، فضایی را برای مردم خیر و شرکای اجتماعی ایجاد کردند تا آنها از ظرفیت ارتباطی ما بصورت برخط استفاده کنند.
وی افزود: یکی از مزایای این سامانه این است که افراد می توانند از طریق این سامانه برای صدور مجوز، پیگیری و حتی انحلال موسسات بصورت هوشمند اقدام کنند.
به گفته قادری، با راه انداری این سامانه، افراد متقاضی می توانند ظرف ۲۵ روز در صورت کامل بودن مدارک خروجی مناسب و قطعی را دریافت کنند.
معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه، در خصوص "سامانه پیشخوان مجازی" نیز بیان داشت : با توجه به اینکه همه سازمانها مکلف به مانع زدایی از فرآیند ها شدند، بنابراین همکاران سازمان بهزیستی برای ارایه خدمات حرفه ای سازمان، این سامانه را اجرایی کردند که تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر وارد این سامانه شده و ثبت نام کردند بگونه ای که قرار است اطلاعات آنها در اختیار سازمانهایی مرتبط برای ارایه خدمات مورد نیاز به جامعه هدف مورد بهره برداری قرار گیرد.
گفتنی است؛ "سامانه الکترونیکی صدور مجوز موسسات و مراکز غیر دولتی" با هدف تسهیل و تسریع فرآیند صدور مجوزها، شفاف سازی مراحل صدور مجوز، هوشمند سازی فرآیندها، بستر سازی نظارت بر عملکرد بخش غیر دولتی و مردمی سازی خدمات سازمان بهزیستی رونمایی شد.
همچنین، سامانه "پیشخوان مجازی "نیز، که بعنوان پنجره واحد سازمان بهزیستی است زمینه لازم را برای مدد جویان متقاضی خدمت تحت پوشش فراهم می کند. این افراد می توانند با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه خود، به این سامانه مراجعه کنند و خدمت خود را دریافت کنند.
ارایه آموزش مهارتهای زندگی و آماده سازی شغلی، ارایه خدمات تخصصی مددکاری به جامعه هدف، ارایه خدمات مشاوره به آحاد مردم، بهره مندی از تخفیقات قبوض آب، برق، گاز و خدمات توانبخشی به معلولان و سالمندان از جمله مزایای "سامانه پیشخوان مجازی "است.
نظر شما