بهزاد رحیمی؛ عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با آتیه آنلاین در رابطه با وضعیت بازار خودرو و قطعه سازی گفت: با توجه به بدهی خودروسازان به قطعه سازان آنگونه که باید، قطعه ساز برای تولید انگیزه ای ندارد لذا خودروسازان باید مطالبات خود به قطعه سازان را پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه وقتی عرضه خودرو بیشتر شود، التهاب و تقاضای بازار تعدیل میشود اظهار کرد: بازار ما بازاری پرتقاضا است برآورد ما این است که سالانه به ۲ میلیون خودرو نیازمند داریم اما خودروسازان داخلی سالانه ۱ میلیون تولید دارند که لازمه خروج از این شرایط این است که واردات خودرو انجام دهیم ولی این واردات باید بسیار با دقت و کنترل شده انجام شود تا ضربهای به تولید داخل وارد نشود.
وی افزود: خودروسازان دارایی های بلوکه شده بسیاری دارند که میتوانند به سرمایه در گردششان تزریق کنند و بازار خودرو را از التهاب خارج کنند.
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودروسازان باید بدهی زیاد خود به قطعه سازان را به روز کنند تا قطعه سازان باعث افزایش قیمت مواد اولیه نشوند؛ از سوی دیگر چنانچه قطعه سازان ما بتوانند قراردادهای خارجی ببندند شرایط بهتر خواهد شد.
رحیمی با بیان اینکه ما میتوانیم به کشورهای همسایه، جنوب آفریقا و آمریکای جنوبی صادرات داشته باشیم عنوان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت های خوب، منابع انسانی و نیروی کار ارزان داریم و مواد اولیه نیز موجود است، لذا خارجی ها برای همکاری با ما رغبت دارند.
نظر شما