به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، " محمد عاشوری " در برنامه زنده رادیو تلویزیونی " تجلی خدمت " صدا و سیمای مرکز استان که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی تهیه و پخش می شود، اظهار داشت: دهه فجر هر سال فرصت مغتنمی برای بازبینی و کنکاش عملکرد اداره کل تامین اجتماعی استان قم و شناسایی نقاط قوت و ضعف احتمالی است. این دهه مبارک در عین حال موقعیت ممتازی برای جلب توجه مسئولان، نهاد های تصمیم گیر و تصمیم ساز استان به اهمیت موضوع تامین اجتماعی و ایجاد نوعی وفاق و مشارکت جمعی برای حل چالش ها و دغدغه های این حوزه است.
وی با بیان این که دهه فجر نمادی از معرفی خدمات و دستاوردهای دستگاههای اجرایی به افراد جامعه است تاکید کرد: در این ایام مردم از چگونگی ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی که در قبال حق بیمه به آنان ارائه می شود، مطلع شده و نسبت به امکان استفاده بهینه از خدمات آشنا می گردند.
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان با ارائه آماری از آخرین وضعیت خدمات رسانی این سازمان در قم اظهار کرد: تا پایان آذرماه امسال، ۲۵۰ هزار نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش تأمین اجتماعی استان قم هستند که در گروههای اجباری، اختیاری، حرف و مشاغل و آزاد، رانندگان، بافندگان، کارگران ساختمانی، کارفرمایان صنفی، باربران، خادمان مساجد، زنبورداران، بیمه بیکاری و بیمه توافقی قرار گرفتهاند و در این بخش نسبت به سال ۵۷ با رشدی معادل ۲۱ برابر مواجه هستیم.
وی جمعیت کنونی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان قم را ۸۱۵ هزار و ۷۰۰ تَن عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه به سال ۵۷ رشد حدود ۲۰ برابری داشته است.
عاشوری افزود: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۴۴۲ کارگاه فعال در استان قم مشمول قانون تامین اجتماعی بوده و برای کارگران خود حق بیمه واریز می کنند و رشد ۱۵ برابری را نسبت به سال ۵۷ شاهد هستیم.
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی قم گفت: در ابتدای انقلاب فقط ۲ مرکز ملکی تامین اجتماعی در قم وجود داشت که هم اکنون این رقم به ۱۸ مرکز ملکی بیمه ای و درمانی مجهز رسیده است.
وی در خصوص نحوه ارائه خدمات به مردم افزود:در ابتدای انقلاب تمام امور خدمت رسانی به صورت دستی انجام می شد و هم اینک به برکت انقلاب اسلامی و نوآوری در این حوزه، بسیاری از امور خدمت رسانی به مردم در تامین اجتماعی استان بصورت مکانیزه و غیرحضوری شده است.
عاشوری از اجرای کامل طرح ۳۰۷۰ در مجموعه تامین اجتماعی در استان قم خبر داد و تصریح کرد: طرح ۳۰۷۰ با هدف کاهش مراجعه حضوری به شعب و کارگزاریهای این سازمان اجرایی شد. این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، توانسته است بیش از ۷۰ درصد مراجعه به شعب و کارگزاریهای این سازمان در استان قم را کاهش دهد.
نظر شما