مهدی لشگری در گفتوگو با آتیهآنلاین گفت: اثرگذاران بر رشد اخلاقی کودکان در درجه اول پدر و مادر هستند و در مراتب بعدی معلمان، همکلاسیها، همسالان، رسانهها و.... قرار دارند، هرچقدر رشد اخلاقی کودکان بر اساس واقعگرایی و مبتنی بر حفظ حقوق جمع و فرهنگی که کودکی در آن بزرگ می شود باشد کودک به سمت اخلاق گرایی بیش از پیش متمایل می شود.
وی افزود: حاکمیت تفکر جمعگرایانه به این معنی نیست که فرد نتواند در جمع همزمان حقوق فردی خویش را نیز پیگیری کند بلکه رشد توامان این دو نگاه میتواند کودکان را آماده کند که بزرگتر می شوند و به این باور برسند که در شرایط مختلف مجبور به انتخاب یک گزینه بین خود و اجتماع نیستند .
این دکترای روانشناسی تاکید کرد: کودکان در صورت دستیابی به این مرتبه از فهم و درک درمی یابند که اگر خودشان را انتخاب کنند حتما آثار رفتارشان در جامعه هست و اگر جامعه را انتخاب کنند اثر جامعه بر روی آنها ماندگار است بنابراین با برقراری یک تناسب قابل قبول عمل می کنند که همزمان منافع فردی و اجتماعی آنها تامین بشود.
نظر شما