۸۸ درصد خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی الکترونیکی شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته با توسعه خدمات الکترونیکی، ۸۰ میلیون مراجعه به وزارتخانه کاهش پیدا کرد که اقدام بسیار ارزشمندی است.

به گزارش آتیه انلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، محمد شریعتمداری در مراسم رونمایی از سامانه های  مدیریت اطلاعات یکپارچه سامانه های  مدیریت اطلاعات یکپارچه (آمار، برنامه ریزی، پژوهش، منابع انسانی، تشکیلات...) و سامانه ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسات خیریه که رضا باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات نیز حضور داشت، تاکید کرد:  امیدوارم این مسیر  ارزشمندی که  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیش گرفته،   همچنان ادامه پیدا کند.

وی افزود: هر ۴ سال، نظام سیاسی، رئیس جمهور، معاونین و وزرا تغییر می‌کنند اما از آنجا که هدف همه، خدمت رسانی به مردم است،   مدیران میانی باید مسیر ریل گذاری شده را ادامه دهند.

شریعتمداری تاکید کرد: بنابراین مسیری که به عنوان زیرساخت ایجاد شده باید با قوت پیش گرفته شود و همه حکمرانان به آن توجه کرده و آن را دنبال کنند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ما به سهم خود برای رشد و تعالی کشور تلاش کردیم  تا با ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه فناوری اطلاعات، خدمات دهی به جامعه هدف را پایدار و ماندگار سازیم.

وی،   پیشرفت در حوزه  آمار و اطلاعات این وزارتخانه را مدیون تلاش های همکاران و مدیران فعلی دانست و تصریح کرد: بسیار خشنودم در آخرین روزهای فعالیت دولت، مسیر خوب و ارزشمندی با تلاش های متمادی پیش گرفته شد و توانستیم آن را شتاب دهیم، امیدوارم در سال های آتی نیز این روند ادامه پیدا کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:  هشتاد درصد ۱۸۸ عنوان خدمت شناسنامه دار  وزارت تعاون،   کار و رفاه اجتماعی و زیر مجموعه هایش در سطح کشور الکترونیکی شده که بیش از دو سوم آن در سال‌های ۹۸ و ۹۹ بوده است.

وی ادامه داد:  این اهتمام همکاران باعث شد جایگاه سازمان های تابعه ارتقاء پیدا کند به گونه ای که موفق شدیم با ارزیابی های صورت گرفته برون سازمانی  به عنوان دستگاه برتر در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی و شفافیت معرفی شویم.

وی ادامه داد: با ایجاد سامانه یکپارچه  در حوزه آمار و اطلاعات، خوشبختانه به سطح بالایی از جریان دیتا دست یافتیم، ۲۹ سامانه اصلی ایجاد شد تا همه سامانه های  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکپارچه شده و امکان تبادل اطلاعات و داده ها با سایر دستگاه های مرتبط فراهم شود.

وی تاکید کرد:  گستردگی های زیرمجموعه، باعث می‌شد  رتبه وزارتخانه تا رسیدن به ایده آل فاصله پیدا کند اما خوشبختانه رتبه اول خدمات الکترونیکی را کسب کردیم و این امکان فراهم شد تا سازمان  بنگاه ها  ارزیایی شوند و به جایگاه واقعی خود برسند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صدور مجوزهای شفاف و حذف تشریفات زائد کاهش محسوسی پیدا کرده است.

به گفته وی، اگر بسیاری از فعالیت ها الکترونیکی نشده بود،   میلیون ها  مراجعه به وزارتخانه صورت می‌گرفت که خوشبختانه در سال ۹۹ با ایجاد خدمات الکترونیکی ۸۰ میلیون  مراجعه به وزارتخانه کاهش پیدا کرد.

شریعتمداری بیان کرد: در ستاد وزارتخانه، ۴۹ خدمت، شناسنامه دار شدند که ۳۸ خدمت آن در سال های ۹۸ و ۹۹ انجام شد و همگی محصول تلاش مدیران فعلی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:  پایگاه اطلاعات تعاونی های کشور با حضور رییس جمهوری رونمایی شد که  شامل  شفافیت و برخورد با فساد بود.

وی اتصال این سامانه به سازمان ثبت اسناد کشور با کمک  آقای رئیسی در سمت رییس قوه قضائیه را از اقدامات ارزشمند دانست که به توسعه فعالیت های  تعاونی ها  در سراسر کشور کمک زیادی کرد.

شریعتمداری گفت: پایگاه های اطلاعات و خدمات سازمان بهزیستی باعث شد از اموال محرومین صیانت شود.

وی افزود: متاسفانه  پیش از این حتی از  اموال سازمان بهزیستی هم سوء استفاده می شد اما در حال حاضر،   همه فرآیند ها و فعالیت ها  شفاف و روشن است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت فعالیت های پژوهشی اظهارداشت: پژوهش و پژوهشگری  در نوع خود بسیار مقدسی است اما همین کار مقدس اگر شفاف نباشد به فساد آلوده می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما پژوهش نیز دستخوش اقدامات فسادآمیزی شدکه  با راه اندازی سامانه تجمیع اطلاعات پژوهشی در وزارتخانه، این روند شفاف و روشن می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که در سازمان تامین اجتماعی نیز اقدامات بزرگی از جمله خدمت ۳۰۷۰ انجام شد، بیان کرد: بیش از ۲ هزار بخشنامه صادره در سازمان  به ۴۰ بخشنامه کاهش یافت، تنقیح و اصلاح همه قوانین و مقررات حاکم بر نظام تامین اجتماعی و قرار دادن آنها در یک سامانه شفاف و قابل دسترس  از اقدامات بزرگ دیگر بود.

شریعتمداری تصریح کرد: ۴۸ خدمت سازمان تامین اجتماعی الکترونیکی و به صورت غیر حضوری به همه ذینفعان ارائه می شود  که باعث شد  ۷۰ میلیون نفر مراجعه به این سازمان در سراسر کشور کاهش پیدا کند. حذف دفترچه تامین اجتماعی و الکترونیکی شدن دفترچه های درمانی و پزشکی از اقدامات دیگری بود که شریعتمداری بدان اشاره کرد.

وی، پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان را دستاوردی بزرگ دانست و گفت: این پایگاه، تبدیل حمکرانی غیر هدفمند به یک حکمرانی داده محور بود  که خوشبختانه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گرفت.

در این مراسم  از سامانه های  مدیریت اطلاعات یکپارچه (آمار، برنامه ریزی، پژوهش، منابع انسانی، تشکیلات...)و سامانه ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسات خیریه با حضور مدیران و معاونین مربوطه و باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات رونمایی شد.

کد خبر: 23718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =