بیایید شعار تبلیغاتی خلق کنیم

اگر می‌خواهید در «فراخوان انتخاب پیام مُعرِف سازمان تامین‌اجتماعی» مشارکت کنید، این مطلب را بخوانید.

به گزارش آتیه آنلاین، سازمان تامین‌اجتماعی به تازگی فراخوانی برای طراحی یک شعار تبلیغاتی جدید منتظر کرده است. بیایید ابتدا این فراخوان را مرور کنیم:

سازمان تامین اجتماعی در نظر دارد متناسب با رویکردهای نوین مورد توجه در این سازمان (به‌ویژه در حوزه توسعه خدمات غیرحضوری) شعار یا پیامی که نماد و معرف تنوع خدمات این سازمان باشد، انتخاب کند.

پیام پیشنهادی؛ باید واجد شرایط زیر باشد:

- کوتاه و منعکس‌کننده راهبردهای کلان سازمان باشد

- بیانگر تنوع خدمات تامین‌اجتماعی باشد

- در گذر زمان، ماندگار باشد

-  موزون باشد

از عموم علاقمندان دعوت می‌شود، حداکثر تا پایان تیر ماه ۱۴۰۰ با قید مشخصات کامل هویتی (نام و نام خانوادگی، استان، کد ملی و شماره همراه)، پیام پیشنهادی را از طریق خطوط ارتباطی زیر به اداره‌کل روابط‌عمومی تامین‌اجتماعی، ارسال کنند:

-  پیام‌رسان واتساپ به شماره ۰۹۲۰۳۱۶۶۵۹۵

-  ایمیل info@tamin.ir

-  پیام مستقیم (Direct) در اینستاگرام سازمان به نشانی taminejtemaee@

- ارسال پیامک به شماره ۱۰۰۰۱۴۲

به ۱۰ نفر از ارائه‌دهندگان گویاترین پیشنهادها، هدایای نفیسی تقدیم خواهد شد.

اگر شما قصد دارید در این فراخوان مشارکت و برای سازمان تامین اجتماعی شعار یا پیام معرفی طراحی کنید، باید بدانید که دارید وارد فرایند «طراحی شعار تبلیغاتی» می شود. حالا باید دید شعار تبلیغاتی چیست و شعار تبلیغاتی خوب چه ویژگی هایی دارد.

شعار تبلیغاتی یا slogan

داشتن یک شعار تبلیغاتی خوش آهنگ، تأثیرگذار و دلپذیر می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر مخاطبان بگذارد. حتماً هنوز هم جملات و عباراتی مانند «هر روز بهتر از دیروز» و «انتخابی مطمئن» را به خاطر دارید. به مواردی از این دست، slogan یا شعار تبلیغاتی می‌گوییم. طبیعتاً قدرت شعارهای تبلیغاتی را نباید دست کم گرفت؛ اما در عین حال تهیه یک شعار تبلیغاتی به‌یادماندنی مانند موارد بالا معمولاً دشوارتر از چیزی که در واقع هست به نظر می‌رسد. بد نیست بدانیم که ریشه کلمه slogan به اسکاتلند برمی‌گردد و به معنی «فریاد جنگ» است؛ یعنی کاری که سربازان پیش از ورود به میدان مبارزه انجام می‌دادند. به‌طورکلی، شعار تبلیغاتی یک گزاره کوتاه (تقریباً به کوتاهی همان فریاد) و سهل آموز است که از طریق آن کسب‌وکار یا فعالیت مورد نظر به سرعت در ذهن مشتری تداعی می‌شود.

شعارهای تبلیغاتی فراوانی وجود دارند که سال‌ها در یاد و خاطر مردم باقی مانده و به پایه و اساس کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی بی‌شماری تبدیل شده‌اند؛ به‌عنوان نمونه می‌توان به شعار تبلیغاتی نایکی با عنوان Just Do It (فقط انجامش بده) یا شعار تبلیغاتی اپل با عنوان Think Different (متفاوت فکر کنید) اشاره کرد. برخی از شرکت‌ها بیشتر از یک شعار تبلیغاتی دارند و شعار تبلیغاتی برای بسیاری از شرکت‌ها جایگاهی به اهمیت نام برندشان پیدا کرده است.

بیایید شعار تبلیغاتی خلق کنیم

شعارهای تبلیغاتی سازمان تامین اجتماعی

سازمان تامین‌اجتماعی تاکنون در مقاطع زمانی مختلف، پیام‌های معرف متنوعی را مورد استفاده قرار داده است که از آشناترین این پیام‌ها، می توان به «تامین‌اجتماعی؛ نیاز امروز، پشتوانه فردا»، «تامین‌اجتماعی؛ حق مردم، تکلیف دولت‌ها» و «حق تامین آینده دارد اجتماعی که دلگرم کار است»، اشاره کرد. رویکرد این سازمان در فراخوان اخیر تاکید بر توسعه خدمات غیرحضوری و سایر خدماتی نوین تامین اجتماعی است. بنابراین اگر قصد مشارکت در این فراخوان را دارید این نکته را حتما مد نظر قرار دهید.

اهمیت شعار تبلیغاتی

شعار تبلیغاتی ابزاری قدرتمند در برندسازی به شمار می‌آید، زیرا همانند نام برند، از اثربخشی چشمگیری برخوردار است و در ارتقای ارزش ویژه برند نقش مؤثری دارد. به بیان دیگر شعارها در نقش یک بازوی قوی هستند که در درک بهتر مفهوم برند به یاری مصرف‌کنندگان شتافته و آنان را از ویژگی‌های منحصربه‌فرد برند آگاه می‌سازند. شعارها شیوه پابرجایی برای تلخیص و ترجمه‌ی محتوای برنامه بازاریابی شرکت در قالب چند کلمه یا عبارت ساده هستند. به عنوان مثال، شعار تبلیغاتی شرکت خدمات بیمه‌ی State Farm با شعار «State Farm مثل یک همسایه خوب در کنار شماست»، چندین دهه است که برای نشان دادن قابلیت اطمینان برند و ایجاد هاله‌ای از دوستی و صمیمیت با مشتری‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

بیایید شعار تبلیغاتی خلق کنیم

اگر چه طراحی شعار تبلیغاتی امروزه یکی از پررنگترین و پر اهمیت ترین خدمات شرکت های تبلیغاتی است که نیاز به افرادی خلاق و ایده پرداز در این زمینه دارد، اما بد نیست شما هم ذوق و استعداد خود را آمایش کنید. اگر قصد طراحی شعار تبلیغاتی برای تامین اجتماعی دارید این ۷ گام را دنبال کنید:

گام  اول: بررسی تمام جوانب

کسی که قرار است برای خود یا دیگران شعار تبلیغاتی بنویسد، باید به خوبی با برند مورد نظر و تاریخچه آن آشنایی داشته باشد. پس سعی کنید خدمات تامین اجتماعی را به خوبی بشناسید.

گام دوم: بررسی سایر شعارهای تبلیغاتی

گام بعدی برای نوشتن شعار تبلیغاتی خوب، بررسی شعار شرکت‌های دیگر است. این کار به شما کمک می‌کند نقاط ضعف و قوت شعارها را بدانید. با این کار متوجه می شوید کدام ‌یک از آن‌ها و در چه زمینه‌هایی موفق عمل کرده‌اند، چه چیزهایی توانسته است نظر جامعه هدف را جلب کند و چه چیزهایی باعث نتیجه معکوس شده است.

گام سوم: یادداشت کردن هر جرقه‌ای که به ذهن می‌رسد

احتمالاً شما برای انتخاب شعار تبلیغاتی خود با دیگران مشورت می‌کنید. این کار ایده بسیار خوبی است. در ابتدا سعی کنید هر ایده‌ای را که به ذهن افراد دیگر می‌رسد، یادداشت کنید. ایده‌های خودتان را هم یادداشت کنید. شاید در اول ایده‌های خود یا دیگران کمی به نظرتان خنده‌دار برسد، ولی این ایده‌ها پس از مدتی در ذهن شما معنی پیدا خواهند کرد. اگر طول عبارت‌هایی که در ابتدا به ذهن شما می‌رسند، بلند هستند، بی‌خیال آن‌ها نشوید. آن‌ها را یادداشت کنید. در این مرحله طول عبارت چندان مهم نیست و در مراحل بعدی می‌توانید با تأمل بیشتر آن‌ها را ویرایش کنید.

گام چهارم: تعریف برند در یک جمله برای جامعه هدف

اکنون که جامعه هدف را به خوبی شناسایی کرده و ایده‌های اولیه را هم یادداشت کرده‌اید، نوبت آن می‌رسد که در یک جمله خطاب به مخاطبین سازمان تامین اجتماعی، ارزش و هدف برند این سازمان را توضیح دهید. خودتان را به جای مخاطبان  بگذارید و ببینید کدام جمله در ذهن شما در عین کوتاه بودن، انتقال‌دهنده مفهوم است.

گام پنجم: حالا شعار خود را فراموش‌نکردنی سازید

حال که جمله یا عبارت‌های خود را به عنوان شعار انتخاب کردید، روی آن‌ها مانور دهید تا آن را به‌یادماندنی سازید. در این مرحله خلاقیت به کمک شما خواهد آمد. در دنیای امروز با این ‌همه تنوع، خلاقیت کار آسانی نیست و واقعاً هنر می‌خواهد. بامزه کردن، جالب کردن، قافیه‌دار کردن و ... ترفندهایی هستند که می‌توانند شعار تبلیغاتی شما را در ذهن‌ها و برای همیشه ثبت کنند.

گام ششم: انتخاب چند مورد از میان موارد دیگر

شما نمی‌توانید تمام عبارات یا جملاتی را که طی مراحل مختلف انتخاب کرده‌اید، به عنوان شعار ارائه کنید. پس ناچار هستید چند مورد را انتخاب و بقیه را حذف کنید. نگران محدود شدن انتخاب‌های خود نباشید. همین عبارات موجود را گسترش خواهید داد و به آن‌ها ایده‌های جدید اضافه خواهید کرد.

 گام هفتم: نظر دیگران را هم جویا شوید

اگر از اپلیکیشن های نظرسنجی‌های کمک بگیرید، می‌توانید علاوه بر دوستان خود، نظرات افراد بسیار زیاد دیگری را نیز جویا شوید. حتی می‌توانید در صورت داشتن فالوورهای زیاد، در اپلیکیشن های پرمخاطب یک مسابقه برگزار کنید و از مخاطبین بخواهید یک شعار تبلیغاتی با استفاده از هشتک مربوطه بسازند. سپس، بر اساس تعداد لایک‌ها به برنده جایزه دهید و شعار خود را انتخاب کنید. فقط مواظب باشید شعارتان به سرقت نرود! موفق باشید.

کد خبر: 21864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =