فرایند تصویب و ابلاغ آیین نامه اجرایی «فداکار خدمت» تشریح شد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور آیین نامه اجرایی تبصره (۱) ماده (۲۰) قانون مدیریت بحران کشور در خصوص موضوع «فداکار خدمت» را تبیین کرد.

به گزارش «آتیه‌آنلاین» به نقل از ایسنا، اسماعیل نجار در این باره گفت: این سازمان مطابق ماده ۲۰ قانون مدیریت بحران کشور و تبصره ۱ و ۲ ذیل آن (فصل پنجم قانون مدیریت بحران کشور در خصوص جبران خدمات و تخلفات)، کمیته ای را متشکل از متخصصین حوزه مدیریت بحران و نمایندگان دستگاههای اجرایی ذیربط تشکیل و با نظرخواهی به صورت مکاتبه رسمی پیش نویس آیین نامه مذکور را با هدف جبران هزینه‌های پزشکی و غرامت صدمه جسمی، نقص عضو و فوت کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده ۲ قانون مذکور و اشخاصی که داوطلبانه و یا به درخواست سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به حوادث و بحران‌ها همکاری و در انجام وظایف محوله آسیب دیده و یا فوت می‌نمایند؛ تنظیم و جهت تصویب به هیئت وزیران ارسال نمود.

نجار در خصوص ضرورت تدوین این آیین نامه تصریح کرد:  با توجه به اینکه کشور ایران از جمله کشورهای حادثه خیز دنیا محسوب و اهم حوادث طبیعی به همراه خسارات جانی و مالی فراوان در آن رخ می دهد، لزوم بسیج ملی و همگانی از نیروهای توانمند دستگاه ها و سازمان های پاسخگو، تشکل ها و نیروهای داوطلب در حوادث و سوانح امری بدیهی است.
 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: همچنین نحوه درخواست همکاری در حوادث و سوانح از تشکل ها و نیروهای داوطلب و سازماندهی و واگذاری مسئولیت مشخص به آنها جهت پیشگیری از انجام کارهای موازی با سایر نیروها از مواردی بود که در این کمیته مدنظر قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش،  نجار با اشاره به اینکه در مرحله پاسخ به حوادث و سوانح و بروز خطرات ثانویه خسارات جانی همواره نیروهای امدادی را تهدید می کند، اظهار داشت: این آیین نامه با هدف ایجاد انگیزه در این نیروها و جبران خسارات جانی، ورود افراد به صحنه حادثه با تایید دستگاه متقاضی و جلوگیری از تحمیل هزینه های مازاد بر دولت تهیه، تصویب و ابلاغ شده است.

کد خبر: 20094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =