به گزارش«آتیهآنلاین» به نقل از خبرگزاری مهر، فاطمه رضوانمدنی گفت: تعامل با بخشهای مختلف در توسعه برنامههای ارتقایی و آموزشی و نیز مداخلات تخصصی در تعامل با قوه قضائیه در قالب سامانه تصمیم برای مشاورههای خانوادههای در معرض طلاق در کل کشور و کلیه شهرستانهای بالای ۵۰ هزار نفر، تامین محتوی و مربیان و پوشش آموزشهای حین ازدواج در برنامه مشترک بین دستگاهی وزارت بهداشت، تامین یارانههای مشاورههای برای اقشار نیازمند و آسیب دیده و … از جمله دیگر اقدامات سازمان بوده است، همچنین خاستگاه برنامههای مهارتهای زندگی، آموزشهای حوزه خانواده مشتمل بر آموزش زندگی خانواده، بلوغ و نوجوانی، تربیت فرزند، آموزشهای پیش از ازدواج در سطح کشور سازمان بهزیستی بوده و توانسته علاوه بر پوشش خدمات آموزشی بانک اطلاعات مربیان و متخصصین را شکل دهد. علاوه بر این سیستم و ظرفیت نظارتی متقن و استانداردی برای ارزیابی کیفی و کمی خدمات در قالب نظارتهای سازمانی، مردمی و سامانهای مورد استفاده قرار میگیرد.
رضوان مدنی خاطرنشان کرد: نکته قابل ذکر این است که سلامت اجتماعی در تعامل همه سیستمهای اجتماعی و با برنامه ریزی جامع برای همه گروهها و اقشار جامعه قابل تامین است. از بدو تاسیس سازمان بهزیستی خدمات پیشگیری سازمان و از جمله خدمات روانشناسی برای عموم جامعه طراحی و ارائه شده است و منحصر به نیازمندان، مددجویان یا توان خواهان نیست. لیکن تامین هزینههای خدمات تخصصی روانشناختی برای اقشار نیازمند و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی همواره بخشی از اقدامات بهزیستی بوده است.
نظر شما