به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، علی جهانی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی در جلسه سندیکای صنعت برق ایران که در راستای پشتیبانی و مانعزدایی از شرکای اجتماعی و در خصوص موضوعات فرهنگی و اجتماعی در حوزه بیمه قراردادها با حضور نماینده شرکت توانیر و هیات رئیسه سندیکای صنعت برق ایران برگزار شد، به تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد بیمهگر عمومی و غیردولتی اشاره کرد و افزود: هزینه، مصارف، خدمات و تعهدات این سازمان به ماهیانه ۲۱ هزار میلیارد تومان در سال جاری (۱۴۰۰) رسیده است.
مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بعنوان بزرگترین و گسترده ترین بیمه گر اجتماعی، ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را عهده دار است. یاد آور شد: این سازمان خدمات متنوع و گسترده خود را در حوزه های درمانی و بیمه ای در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت ارائه می دهد.
وی با اشاره به اینکه میزان هزینه های خدمات ماهانه این سازمان نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است، اظهارکرد: برای اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان، سازمان تامین اجتماعی همواره تلاش کرده است تا خدمات بهتری را به مستمری بگیران که از اولویتهای اصلی این سازمان هستند ارائه دهد .
جهانی با بیان اینکه پنج ایستگاه کاری موثر با کارفرمایان مورد توجه، بازنگری، اصلاح و تقویت قرار گرفته است افزود : شفافیت سازی، بهبود روشها، مقررات زدایی و پاسخگویی در موارد ۲۸، ۳۸، ۴۷، ۵۰، ۴۲، ۴۳ و ۴۴ قانون تامین اجتماعی تقویت و توسعه پیدا کرده است.
وی به مشکلات و چالشهای کارفرمایان در حوزه بیمه ای اشاره کرد و اظهار داشت : معاونت فرهنگی و اجتماعی و امور استانها به عنوان کانال ارتباطی و وکیل مدافع شرکای اجتماعی به دنبال تسهیل ارتباط، ارتقاء سطح شفاف سازی و پاسخگویی می باشد و مشکلات کارفرمایان را پیگیری و حل و فصل خواهد کرد.
جهانی با بیان اینکه تحقق فعالیتهای سازمانی با تکیه بر مشارکت و محوریت شرکای اجتماعی در گروههای بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران میسر شده که ما را در رسیدن به اهداف کلان سازمان یاری می کند خاطر نشان کرد کارفرمایان همواره به منزله اصلیترین منبع تامینکننده بودجه سازمان و تلاشگران عرصه ی عمل و اجرا دارای جایگاه ویژه ای هستند که نقش اثر گذاری در جامعه ایفا می کنند.
مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی با بیان این که سازمان تامین اجتماعی برای تحقق برنامه هایش باید سه گام را عملیاتی کند، افزود: گام اول شفاف سازی؛ گام دوم مقررات زدایی و گام سوم پاسخگویی و تسهیل فرایندها می باشد.
وی با بیان اینکه توانمندی این سازمان در گرو مشارکت سه ضلع اصلی کارفرمایان، کارگران و دولت شکل می گیرد اذعان داشت سازمان تامین اجتماعی باید در توسعه و تقویت تعاملات دوسویه و ارتباط خود با مجموعه کارفرمایان بعنوان ذینفعان و شرکای اجتماعی به شکل مستمر و پویا گامهای مثبت و مطلوبی را بر داشته و در اخذ مطالبات این عزیزان تلاش کند.
جهانی با تأکید بر اینکه شرکای اجتماعی به ویژه کارفرمایان از اولویتهای اصلی سازمان تامین اجتماعی است گفت: شناسایی مشکلات، نقطهنظرات و دستیابی به راهکارهای اجرایی این حوزه از اهم فعالیتهای اداره کل فرهنگی و اجتماعی است تا میزان رضایتمندی مخاطبان افزایش یابد.
وی با بیان اینکه نحوه پاسخگویی با کارفرمایان و مخاطبان این سازمان باید اصلاح شود و در مسیر صحیح قرار بگیرد تا بسیاری از مشکلات بر طرف شود گفت : گسترش تعامل دو سویه و تشریک مساعی با تشکلهای کارفرمایی، کارگری و بازنشستگی از اهم برنامه های این اداره کل می باشد.
ایشان با بیان اینکه با برگزاری دوره های آموزشی میتوان آگاهی کارفرمایان، پیمانکاران از قوانین و مقررات این سازمان را ارتقاء داد و مواردی که باعث بروز مشکلاتی از جمله جرایم بیمهای، خسارات مالی و متعاقب آن نارضایتی و اختلاف بین کارفرما، پیمانکار، کارگران و سازمان میشود را حل نمود. یاد آور شد : این دوره های آموزشی به منظور آشنایی کارفرمایان و پیمانکاران با قوانین و مقررات تامین اجتماعی بوده که نسبت به تکالیف و حقوق خود آگاهی پیدا کنند.
نظر شما