به گزارش آتیهآنلاین به نقل از ادارهکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی اصغر دادخواه، با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا و لزوم برنامهریزی بهمنظور ارایه خدمات غیرحضوری به مردم، حذف مراجعات حضوری مخاطبان برای دریافت خدمات را از برنامههای مهم سازمان تامین اجتماعی در استان برشمرد.
وی اضافه کرد: بر همین اساس ۳۰ خدمت مهم و پرمخاطب تامین اجتماعی استان قم از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی eservices.tamin.ir قابلارائه است و نیازی به مراجعه و یا پیگیری حضوری از سوی بیمهشدگان نیست.
وی با بیان اینکه مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی به شماره ۱۴۲۰ نیز آماده ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به مردم است، خاطرنشان کرد: تمام این زیرساختها بهمنظور حفظ سلامتی مردم و مخاطبان تامین اجتماعی آماده شده و دیگر برای دریافت خدمات ۳۰ گانه نیاز به مراجعه حضوری نیست.
دادخواه تاکید کرد: کارفرمایان، بیمهشدگان و مستمریبگیران سازمان تامین اجتماعی میتوانند بدون خروج از منزل، هم از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی eservices.tamin.ir و هم از طریق سامانه تلفنی۱۴۲۰ تمام درخواستهای خود را از تامین اجتماعی استان قم به ثبت برسانند و پیگیری کنند.
وی افزود: بر اساس این طرح، دوشنبه هر هفته یک سرویس غیرحضوری و نوین، به بیمهشدگان و مخاطبان سازمان تامین اجتماعی ارائه میشود.
وی با بیان اینکه ارائه ۳۰ خدمت غیرحضوری، طرح ۳۰۷۰ تامین اجتماعی نامگذاری شده است، گفت: تا پایان بهمن ماه جاری، با راه اندازی ۳۰ سرویس کاملا غیرحضوری، ۷۰ درصد مراجعات به شعب تامین اجتماعی حذف میشود و بر همین اساس این طرح، ۳۰۷۰ نامگذاری شده است.
به گفته مدیرکل تامین اجتماعی قم، ۲ سرویس پرداخت هدیه ازدواج و ثبت خاتمه کفالت فرزندان اناث، در هفته اول رونمایی از طرح ۳۰۷۰ عملیاتی شد و تا پایان بهمنماه هر هفته یک طرح عملیاتی خواهد شد.
پیش از این نیز ۴۵ خدمت تامین اجتماعی در قالب طرح ملی دکتر نوربخش بهصورت غیرحضوری به بیمهشدگان و افراد تحت تکفل ارائه میشد که البته بیمهشدگان برای انجام ۲۰ درصد پایان کار باید بهصورت حضوری به شعب مراجعه میکردند.
بیمه تامین اجتماعی قم دارای چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج کارگزاری رسمی است.
نظر شما