به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «سید جواد حسینی» در این نشست با بیان این که یکی از سیاستهای راهبردی سازمان آموزشوپرورش استثنایی اتخاذ تصمیمات بر مبنای نظریات علمی معتبر است، اظهار کرد: این غربالگری در ۵استان و در پایگاههای محدود از طریق سیاهههای رفتاری انجام خواهد شد.
وی افزود: چکلیستهای تهیه شده در غربالگری بر اساس مستندات دقیق علمی تهیه، و پس از پایلوت، ارزیابی شده ودر سالهای آتی گسترش خواهد یافت.
حسینی با تأکید بر آموزش خانوادهها و معلمین مدارس عادی، گفت: مدارس و خانوادهها را باید در مرحله تشخیصی و مداخلات اولیه دخیل کرد و پیششرط آن توانمندسازی والدین و معلمان از طریق برگزاری دورههای آموزشی است.
وی افزود: خدمات در قالب مراکز مشکلات ویژه یادگیری، بهصورت منفعل انجام میشود و با روزآوری کردن خدمات این مراکز و دخیل کردن خانوادهها و معلمان میتوان خدمات کیفیتر به دانشآموزان با مشکلات یادگیری ارائه داد.
حسینی تصریح کرد: شورای راهبری برای مداخلات مؤثرتر معلمان و خانوادهها و آموزش به آنان تشکیل خواهد شد و این شورا طرح را ارزیابی خواهد کرد.
نظر شما