مافیا، گره نوسازی کامیون‌های فرسوده

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ناوگان حمل و نقل داخل به قدری فرسوده است که حتی اگر بتوانیم کامیون و ماشین‌آلات سنگین دست دوم از اروپا  وارد کنیم به نفع ما خواهد بود. ولی ما توانایی واردات دست اول از اروپا را هم داریم پس چه بهتر به این سمت برویم.

به گزارش آتیه آنلاین، احمد کریمی؛ دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور اخیرا طی مصاحبه ای  به نقش کامیون های چینی در نوسازی ناوگان فرسوده تاکید کرده است. کریمی معتقد است، کامیون‌های چینی  در ایران به اسم  تولید ملی مونتاژ می‌شوند و بازار  را به هم ریخته و قیمتشان بالا نگه داشته می شود. این موارد از بزرگترین موانع نوسازی ناوگان فرسوده به شمار می روند. مافیای واردات چینی مانع از واردات کامیون ها از اروپا می شود، در حالی که کیفیت کامیون های فرسوده از  کامیون های چینی بیشتر است.

الهوردی دهقانی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در این خصوص با بیان اینکه متاسفانه مافیا در تمامی حوزه های اقتصادی وجود دارد ،گفت: این امر هم درخصوص واردات و هم صادرات صدق می کند و کامیون و ماشین‌آلات سنگین که  بخش مهم ناوگان حمل و نقل کشور هستند هم  از این شرایط مبرا نیستند.

وی با اشاره به این که نیازمند به کامیون و ماشین آلات سنگین در کشور هستیم، افزود: ناوگان حمل و نقل سنگین و باری کشور بسیار فرسوده است و لازم است که این ناوگان نوسازی شود، قطعاً برندهای اروپایی از محصولات چینی با کیفیت تر بوده و ایمنی و  استاندارد بالاتری دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: البته این بدان معنا نیست که همه محصولات چینی بی کیفیت هستند. برخی از برندهای چینی نیز کیفیت خوب دارند، ولی چنانچه بخواهیم آنها را خریداری کنیم، قطعاً با قیمت اروپایی یکسان خواهد شد.

دهقانی وجود مافیا در بخش خودرو را غیر قابل انکار دانست و بیان کرد: متاسفانه این موضوع سبب شده تا در بخش تولید ماشینهای سنگین و کشنده در داخل به نتیجه نرسیم تا بتوانیم حداقل نیاز داخلی را تامین کنیم. ناوگان حمل و نقل داخل به قدری فرسوده است که حتی اگر بتوانیم کامیون و ماشین‌آلات سنگین دست دوم از اروپا  وارد کنیم به نفع ما خواهد بود

وی تصریح کرد: ولی ما توانایی واردات دست اول از اروپا را هم داریم. پس چه بهتر به این سمت برویم که نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور را در اولویت قرار داده و واردات را منحصر به  یک کشور نکنیم که این امر خود سبب ایجاد بازار سیاه میشود.

دهقانی خاطرنشان کرد: در صورت رفع تحریم‌ها قطعا شرایط بهبود پیدا خواهد کرد. ولی باید توجه داشته باشیم که ما توانایی تولید این محصولات را در داخل کشور داریم و می توانیم آن را بومی‌سازی کنیم تا همیشه وابسته واردات نباشیم ولی متاسفانه به دلیل نبود اراده و برنامه‌ریزی مناسب در این حوزه نیز به مشکل برخورده‌ایم.

کد خبر: 16499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =