به گزارش آتیهآنلاین به نقلاز اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی حسیننژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه طرح پروندههای الکترونیک یکی از اقدامات بزرگ سازمان پس از اجرا گردیدن ساماندهی و مکانیزه نمودن سوابق است و تحقق کامل آن گامی ارزشمند در مسیر تسریع و تسهیل بیشتر خدمترسانی و بستری برای توسعه افزونتر خدمات غیرحضوری است، افزود: این طرح که از اوایل سال ۹۸ آغاز شد شامل بازبینی و ساماندهی اوراق، کدگذاری، ثبت فرمهای تخصصی، اسکن و بارگذاری سیستمی میلیونها برگ از اسناد پروندههای بیمهشدگان و مستمریبگیران بوده و صدها نفر از کارشناسان واحدهای تابعه تامین اجتماعی استان در قالب تیمهای کاری متشکل و سازماندهی شده در آن مشارکت دارند.
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه در فاز اول اجرایی این طرح پرونده های فنی بیمهشدگان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون از مجموع ۶۵۵ هزار و۳۲۲ جلد پرونده بیمهشدگان، تعداد ۵۶۰ هزار و ۹۶۷ جلد یعنی معادل ۸۵.۶ درصد به اتمام رسیده ، اظهار داشت: تنها بخشی از فرایند کار در شعب ممتاز دارای جمعیت بالای تحت پوشش باقی مانده است.
وی خاطر نشان ساخت: بدنبال اتمام طرح پروندههای الکترونیک بیمه شدگان در شعب تیپ سه، چهار و پنج، عملیات پرونده الکترونیک حوزه مستمریها از اواخر سال ۹۸ آغاز و تاکنون ۴۹ درصد آن یعنی اسکن و بارگذاری ۶۴ هزار و۳۳۷ جلد پرونده از مجموع ۱۳۱ هزار و۳۹۵ پرونده به اتمام رسیده است.
حسین نژاد افزود : با توجه به اینکه شعب تیپ ممتاز استان بدلیل اتمام کامل پرونده های بیمه شدگان هنوز وارد این فاز نشده اند در واقع می توان گفت که از مجموع ۶۵ هزار و۸۲۰ جلد پرونده مستمری در شعب حائز شرایط ، تعداد ۶۴ هزار و۳۳۷ مورد یعنی ۹۸ درصد پایان یافته است .
وی دسترسی آسان، کاهش خطاها و سرعت بیشتر را از دستاوردهای اجرایی شدن این طرح قلمداد و افزود: تاکنون بیش از ۶۲۵ هزار جلد پرونده در تامین اجتماعی گیلان الکترونیکی شده است.
نظر شما