به گزارش آتیهآنلاین به نقل از آفتاب ایلام، متن کامل این گزارش به شرح زیر است: «طرح نسخه الکترونیک که هماکنون در مراکز طرف قرارداد اجرایی میشود اگر چه در ابتدا با مشکلاتی همراه بود اما با آموزش درمانگران مشکلات آن کاهش چشمگیری داشته است.
سازمان تامین اجتماعی بهعنوان بزرگترین سازمان بیمهگر کشور نقش مهمی در تحولات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور ایفا میکند. این سازمان به عنوان دومین تولید کننده درمان در کشور نیازمند برنامه ریزی دقیق و منسجم جهت پاسخگویی و خدمات دهی به بیش از نیمی از جمعیت کشور است.
در اختیار داشتن بیمارستانهای فوق تخصصی و تخصصی، مراکز پیشرفته درمانی، وجود نیروهای تحصیل کرده و زیرساختهای مناسب باعث گردیده که طرحهای همچنون پرونده الکترونیک بهخوبی در سازمان نهادینه بشوند.
طرح نسخه الکترونیک که هماکنون در مراکز طرف قرارداد اجرایی میشود، اگر چه در ابتدا با مشکلاتی همراه بود اما با آموزش درمانگران مشکلات آن کاهش چشمگیری داشته است.
مهمترین مزایای اجرای طرح بسیار گسترده و اجرای آن بر اساس قانون برنامه پنجم و ششم و در راستای دولت الکترونیک است. نسخه الکترونیک تحول عظیمی در حوزه درمان ایجاد کرده و نقش مهمی در قطع زنجیره کرونا دارد.
یکی از راههای ارتقای این طرح، آموزش پزشکان است؛ تنوع در ارائه خدمات پزشکی و درمانی، حجم بالای مراجعه کنندهها به مراکز طرف قرارداد، بیمه تکمیلی، نبود زیرساخت مناسب در مطب پزشکان، عدم دسترسی به اینترنت، عدم آگاهی تعدادی از مردم با خدمات نوین و گاها تضاد با آن، مشکلات نرم افزاری، نیاز منشیهای پزشکی به آموزش، داروهای تحت پوشش بیمه و آزاد، بخشی از مشکلاتی است که اجرای این طرح را کند کرده است.
وجود جلسات هفتگی با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و اطلاع رسانی گسترده آن به افراد تحت پوشش و حمایت رسانهها از این طرح باعث شده است که در استان ایلام نارضایتی در حد زیادی کاهش یابد.
در نیمه دوم سال ۹۹ حدود ۲۰۰ هزار نسخه الکترونیک در استان ایلام تولید شده است که نشانگر استقبال خوب پزشکان از این طرح است.
رصد، پایش، ارزیابی و نظارت بر نسخه الکترونیک در استان بهصورت مداوم انجام میگیرد و مسائل بیمه شدگان بهصورت موردی هم توسط تیمی از کارشناسان مجرب مدیریت درمان پیگیری و رفع میشود.
نظر شما