واگذاری ۱۶ کودک بهزیستی زنجان به خانواده‌های متقاضی

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از واگذاری ۱۶ کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست به خانواده‌های متقاضی واجد شرایط در سال گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، روح اله خدابنده لو در حاشیه مراسم افطار خانوادگی فرزندان مستقل بهزیستی که باحضور قضات دادگستری، خیرین و جمعی از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی برگزار شد، افزود: بهزیستی حامی منافع عالی کودکان است و با رعایت منافع کودک و با حساسیت ویژه نسبت به واگذاری کودکان به خانواده‌های متقاضی واجد شرایط اقدام می‌کند.

وی بیان کرد: بهزیستی استان زنجان دارای ۵ مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست است و در حال حاضر از ۴۲ کودک در مراکز خود نگهداری می‌کند؛ این کودکان و نوجوانان از گروه سنی ۰ تا ۶ سالگی در شیرخوارگاه شهید بقا ثمین تاب نگهداری می‌شوند و در پایان ۶ سالگی به سایر خانه‌های کودک و نوجوان انتقال می‌یابند.

مدیرکل بهزیستی زنجان افزود: بهزیستی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست واگذار شده به خانواده‌های جایگزین را رها نمی‌کند و نظارت خود بر امور آنها از قبیل نحوه نگهداری و تحصیل را به صورت دوره‌ای ادامه می‌دهد.

خدابنده لو گفت: نزدیک به ۳۰۰ کودک و نوجوان، تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار دارند و به صورت ماهیانه امداد مالی دریافت کرده و همچنین از چرخه خدمات مددکاری، آموزشی و حمایتی بهزیستی نیز برخوردار هستند.

کد خبر: 69460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =