چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

محمدرضا رخشانی‌مقدم، مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در ارتباط با جدیدترین آمار بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش گفت: براساس آخرین آمار مربوط به پایان سال ۱۴۰۱ تعداد چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به عنوان بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش تأمین اجتماعی از مزایای این سازمان بهره‌مند هستند.

رخشانی‌مقدم در گفت‌وگو با آتیه آنلاین همچنین با اشاره به روند طبیعی افزایش تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: پیش‌بینی‌ها در این مورد حاکی است که تعداد ۴۰۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ به این آمار افزوده شود.

او در ادامه اضافه کرد: براساس آخرین داده‌ها، اکنون تعداد چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی به معنای پوشش کامل جامعه بازنشستگی از خدمات مربوط به بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند.

هزینه سالانه بیش از پنج هزار میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی بازنشستگان

مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: حدود ۵۰ درصد مبلغ بیمه تکمیلی جامعه بازنشستگی و مستمری بگیری را سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند که این مهم، سالانه رقمی بیش از پنج هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود.

وی در ادامه رشد و توسعه فناوری را تسهیلگر در راستای ارائه خدمات سازمان تأمین اجتماعی به جامعه بازنشستگان و مستمری‌بگیران دانست و تاکید کرد: در این حوزه تسهیل ارائه خدمات در ارتباط با بیمه تکمیلی بازنشستگان با طراحی اقداماتی در سازمان در حال انجام است.

رخشانی‌مقدم با بیان اینکه با اجرایی شدن این اقدامات، عدم مراجعه حضوری بازنشستگان به کانون‌ها را شاهد خواهیم بود، افزود: این بخش از جامعه ذینفعان تحت پوشش تأمین اجتماعی می‌توانند با ورود به سرویس الکترونیکی، ورود اطلاعات و ثبت نام این بخش را داشته باشد.

او در ادامه گفت: اجرایی و عملیاتی شدن این مهم، زمینه انجام غیرحضوری امور مربوط به بیمه تکمیلی جامعه بزرگ بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و جلوگیری از حضور آنان در ستاد، شعب و کانون‌های بازنشستگی را فراهم می‌کند.

سازمان تأمین اجتماعی با ارائه خدمات به ۴۶ میلیون نفر بیمه‌شده و مستمری‌بگیر در قالب ۵۳ درصد جامعه، اکنون به ۶۰ درصد کل بازنشستگان کشور خدمات‌رسانی می‌کند.

کد خبر: 61945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =