پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل به بازنشستگان

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی به منظور تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی و افزایش رفاه و عدالت اجتماعی است از پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری به بازنشستگان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا معماری با بیان اینکه تقسیط بدهی‌های کارفرمایان بدون اعمال جریمه از دیگر تسهیلات سازمان برای حمایت از کارفرمایان است گفت: تعهدات بلند مدت در بخش خدمات بازنشستگان و مستمری‌بگیران بازمانده در سال گذشته به رقم ۷۲۴۰ میلیارد ریال رسید که نسبت به سال گذشته، ۵۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود: خدمات سازمان تأمین اجتماعی در بخش تعهدات کوتاه مدت ۳۶۰۰ میلیارد ریال بود که نسبت به سال ۱۴۰۱ مقدار چهار درصد افزایش تعهد بود.

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان آران و بیدگل بیان کرد: خوشبختانه رقم بیکاری در این شهرستان بسیار پایین است، به طوری که آمار بیمه بیکاری در ماه گذشته تنها ۱۷۶ نفر بود، اما در حوزه مستمری‌بگیران، ۴۱۵ نفر بازنشسته شدند که شش درصد افزایش داشته و آمار بازنشستگان به ۷۳۳۰ رسید.

معماری گفت: اتباع خارجی که مدارک مجاز اقامت دارند از خدمات سازمان تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند که ۲۹۲ نفر از آنها در شهرستان آران و بیدگل از این خدمات بهره‌مند هستند، اما سایر اتباع نیازمند ساماندهی هستند.

وی افزود: آسیب ناشی از حادثه هنگام کار در این شهرستان ۲۱ مورد بود که منجر به فوت یک نفر و از کار افتادگی ۱۲ نفر از کارگران در سال گذشته شد.

افزایش ۱۵ درصدی تعداد زنان بیمه شده آران و بیدگل

معماری بیان کرد: کارگران ۲۴۶۸ کارگاه فعال در این شهرستان از خدمات بیمه اجباری استفاده می‌کنند که با رقم ۱۹ هزار و ۵۶۸ نفر، رشد هفت درصد را شاهد بودیم در حالی که این رقم در استان اصفهان سه درصد است.

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان آران و بیدگل تأکید کرد: آمار تعداد زنان بیمه شده در سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش داشته است که این رقم برای آقایان چهار درصد است که افزایش اشتغال تعداد زنان این شهرستان را نشان می‌دهد و بیمه کارگران مشاغل آزاد نیز ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه مجموع بیمه شده اصلی در این شهرستان ۲۶ هزار و ۷۰۰ نفر است که با پوشش مستمری بگیران و خانواده‌ آنها، ۸۶ هزار نفر تحت پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند گفت: جمعیت سالمند رو به افزایش است و امید به زندگی ۷۶ سال است که بر صندوق‌های بازنشستگی تأثیر مستقیم دارد و نیازمند برنامه‌ریزی هدفمند توسط کارشناسان است.

معماری ادامه داد: پوشش همه آحاد جامعه مهم‌ترین مأموریت اصلی سازمان تأمین اجتماعی است و با توجه به آنکه کارگر و کارفرما شرکای این سازمان هستند بنابراین مشاوره کارگاهی را توسعه خواهیم داد تا همه به حقوق خود آشنا شده و از مشکلات آنان پیشگیری شود.

کد خبر: 70216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =