خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی قزوین از خرید ۹۵ میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال وسایل کمک توانبخشی معلولان این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد اکبرشاهی به رشد ۲۰۰ درصدی میزان اعتبار برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی معلولان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: از اعتبارات تخصیص داده شده برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی، یک هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ویلچر و صندلی ویژه افراد دارای معلولیت، ۲۰ دستگاه ویلچر برقی، ۵۰۰ عدد انواع تشک مواج، ۳۲۳ جفت انواع عصا به همراه ۲۱۱ عدد انواع واکر برای جامعه هدف دارای معلولیت جسمی استان تهیه شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از این هزینه‌ها نیز صرف تهیه انواع وسایل کمک توانبخشی برای نابینایان و کم‌بینایان شده است، بیان کرد: ۲۰۰ وسیله شامل عصای سفید، شطرنج نابینایان، دستگاه ضبط صدا، رایانه همراه و معلم قرآن هوشمند هم برای این قشر تهیه شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: برای جامعه هدف کم‌شنوا نیز ۶۵۰ دستگاه سمعک و حدود ۱۳ هزار حلقه باتری سمعک خریداری شده و پنج میلیارد ریال کمک هزینه خرید وسایل کمک توانبخشی به صورت موردی به توانخواهان پرداخت شد.

کد خبر: 70231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =