۴۸ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش خدمات سازمان تامین‌اجتماعی است

مدیر درمان تامین اجتماعی در جلسه با تیم بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عملکرد حوزه درمان تامین اجتماعی استان را در بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم تشریح کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان کرمان، امین فخر در جلسه‌ای با تیم بازرسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ۴۸ درصد از جمعیت استان کرمان تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان صرف تولید و تامین خدمات درمانی برای بیمه شدگان شده است درباره عملکرد حوزه درمان تامین اجتماعی گفت: خدمات درمانی سرپایی از طریق ۱۴ درمانگاه و خدمات بستری در سه بیمارستان در سطح استان ارائه می‌شود و مجموعا ۵۰۰ تخت فعال در استان وجود دارد.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان کرمان ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲ میلیون بیمار به مراکز ملکی تامین اجتماعی مراجعه کردند و به ۵۲ هزار بیمار نیز خدمات بستری ارائه شده و ۲۳ هزار نفر نیز مورد عمل جراحی قرار گرفتند.

انعقاد قرارداد تامین اجتماعی کرمان با ۱۶۰۰ موسسه درمانی و تشخیصی

وی درباره خرید خدمات درمانی از مراکز طرف قرارداد بیان کرد: با ۱۶۰۰ موسسه درمانی و تشخیصی قرارداد خرید خدمت منعقد شده است.

فخر به موفقیت مدیریت درمان در جشنواره شهید رجایی اشاره کرد و افزود: برای ۸ سال پیاپی این مدیریت موفق به کسب رتبه برتر جشنواره شده است.

وی درباره تغییر رویکرد مدیریت درمان از درمانگری به پیشگیری و سلامت نگری نیز بیان کرد: در این رابطه طرح غربالگری اجرا و کلینیک‌های دیابت و فشار خون ایجاد و تشکیل پرونده مزمن برای بیماران انجام شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح حفاظت مالی پرداخت و گفت: بر اساس این طرح بیمه‌شدگان سازمان در مناطقی که سازمان تامین اجتماعی فاقد بیمارستان است به صورت رایگان از خدمات بیمارستان‌های دولتی استفاده می‌کنند و این طرح در ۱۹ شهرستان و ۲۴ بیمارستان اجرایی شده و هزینه بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان در بر داشته است.

کسب رتبه اول کشوری بیمارستان پیامبر اعظم در پذیرش بیماران مبتلا به کرونا

وی همچنین از اجرای طرح دارویار ،حمایت از بیماران صعب العلاج، افزایش پوشش اقلام دارویی وحمایت از زوج‌های نابارور سخن گفت و در ادامه درباره ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا بیان کرد: حوزه درمان تامین اجتماعی استان کرمان ۹ درصد تخت‌های بیمارستانی استان را در اختیار دارد و با این ظرفیت ۳۴ درصد این بیماران در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان بستری شده‌اند.

فخر یادآور شد: بیمارستان تامین اجتماعی پیامبر اعظم کرمان رتبه اول کشوری و بیمارستان دکتر غرضی سیرجان رتبه پنجم در پذیرش بیماران مبتلا به کرونا را کسب کرده‌اند.

وی همچنین به موضوع رسیدگی به مصدومان حادثه تروریستی کرمان پرداخت و افزود: همه همکاران در این مورد مشارکت داشتند و در اسرع وقت به مصدومان رسیدگی و خدمات درمانی به آنها ارائه شد.

رضا صادقی، معاون بازرسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این جلسه از خدمات ارائه شده حوزه درمان تامین اجتماعی در استان تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر: 68646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =