۸۰ درصد جمعیت استان بوشهر تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه ۸۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند گفت: این درصد نسبت به ابتدای سال جاری افزایش ۲ درصدی پیدا کرده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدجواد بازدرهوا در حاشیه آیین تجلیل از کارفرمایان نمونه استان بوشهر گفت: این اداره کل سیاست‌های خود را براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال گذشته تنظیم کرده که با این رویکرد به دستاوردهای قابل توجهی دست پیدا کرده است.

وی افزود: یکی از تاکیدهای رهبر معظم انقلاب افزایش دامنه پوشش بیمه‌ای بود که در همین راستا طرح بیمه فراگیر خانوارهای ایرانی اجرایی شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه این موضوع در دولت سیزدهم توسط اداره کل تامین اجتماعی استان با عملکرد قابل توجه در افزایش شمار بیمه شده‌ها همراه بوده است گفت: در سال جاری، ۱۰ هزار بوشهری در قالب طرح بیمه فراگیر خانوارهای ایرانی در پوشش سازمان بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند که از این شمار پنج هزار نفر آن زنان خانه‌دار هستند.

وی افزود: در حوزه دانشجویی نیز از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰۰ نفر از دانشجویان هم استانی در پوشش سازمان بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

افزایش جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در بوشهر

بازدرهوا گفت: اکنون از ۸۰ درصد جمعیت یک میلیون و ۳۱۹ هزار نفری استان بوشهر در پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که این درصد نسبت به ابتدای سال جاری افزایش ۲ درصدی پیدا کرده است.

وی یادآور شد: در کشور متوسط افراد زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی ۵۶ درصد است که استان بوشهر در این شاخص ۲۴ درصد از میانگین کشوری فراتر به شمار می رود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر اکنون ۳۵۲ هزار بیمه شده اصلی و ۴۹ هزار و ۵۰۰ مستمری بگیر دارد که ماهیانه سه هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت به مستمری‌بگیران هم استانی پرداخت می‌شود.

وی افزود: خدمات ارائه شده در دولت سیزدهم و به‌ویژه در حوزه خدمات بیمه بسیار ارزشمند بوده که در قالب جهاد تبیین باید برای مردم اطلاع‌رسانی شود.

پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال به بیمه‌شدگان

بازدرهوا بیان کرد: در ۱۰ ماهه امسال در قالب تعهدات مختلف ۳۵ هزار میلیارد ریال در استان پرداخت شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۶ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: در حوزه کارفرمایان ۲۳ هزار کارگاه فعال در استان بوشهر وجود دارد که هفت هزار کارگاه‌ آن مشمول کمک دولت هستند که از معافیت سهم دولت استفاده می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: از مجموع این هفت هزار کارگاه مشمول معافیت از سهم دولت سه هزار مورد آن شناورهای صیادی و صفاری مابقی کارگاه های تولیدی هستند که در استان بوشهر از معافیت دولتی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: در حوزه کارگاه پیمانکاری نیز در استان بوشهر هفت هزار کارگاه پیمانکاری وجود دارد که این نشان از اقتصاد پویای استان است که در مقایسه با سایر استان عملکردی قابل قبول است.

بدهی معوق ۴۰ هزار میلیارد ریالی به تامین اجتماعی بوشهر

بازدرهوا یادآور شد: بدهی‌های برآوردی کارگاه‌های تولیدی استان بوشهر سازمان تامین اجتماعی نیز ۴۰ هزار میلیارد ریال است که از این میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال آن بدهی قطعی که مجموعا" ۵۰ هزار میلیارد ریال بدهی کارگاه‌ها است.

وی گفت: در سالی که مزین به شعار " مهار تورم و رونق تولید" شده با اجرا طرح بخشودگی جرایم در استان کارفرمایان از این طرح ارزشمند دولت استفاده کردند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به استفاده ۹ هزار کارفرمای استان بوشهر از طرح بخشودگی جرایم بیان کرد: تقسیط بدهی کارفرمایان برای بار سومین بار فراهم شده فرصت شده تا کارفریان از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

وی ادامه داد: در سال جاری برگزاری کارگاه‌های آموزشی از دیگر دستاوردهای اداره کل است که نزدیک به ۱۰ کارگاه آموزشی در اداره کل و شعب تابعه برای پویایی واحدهای تولیدی و پیمانکاری انجام شده است.

بازدرهوا گفت: از ۱۵ بهمن ماه امسال تمام کارفرمایان موظف شدند تا در بستر سامانه "ای سرویس" تمام لیست بیمه را به صورت الکترونیکی ارسال کنند که این رویه به رفع اشتباه و همچنین جلوگیری انحرافات احتمالی جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: حضور در کارگاه‌ها از دیگر برنامه‌های اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر است که در این راستا در سال جاری بیش ۳۰ کارگاه بزرگ در شهرستان‌های مختلف بازدید شده تا نسبت به بررسی مسائل و مشکلات آنها اقدام شود.

کد خبر: 68406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =