۵۳ درصد از جمعیت استان ایلام تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارند

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان ایلام گفت: ۵۳ درصد از جمعیت استان ایلام تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری موج ایلام، علی اشرف تابانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک دهه مبارک فجر گفت: تعداد بیمه‌شدگان اصلی در استان ایلام تا آذر ماه سال جاری ۱۱۴ هزار و ۴۵۶ نفر و تعداد بیمه‌شدگان تبعی در استان ۱۶۲ هزار و ۴۲۱ نفر است. تعداد بیمه‌شدگان اجباری نیز ۷۹ هزار و ۴۵۸ نفر و تعداد مستمری‌بگیران اصلی ۲۰ هزار و ۹۷۴ نفر است.

وی تعداد مستمری‌بگیران تبعی استان را ۲۰ هزار و ۹۴۲ نفر اعلام و بیان کرد: ۳۲۲ هزار و ۵۳۴ نفر در استان تحت پوشش تامین‌اجتماعی هستند و ۸هزار و ۷۱۲ کارگاه فعال نیز در استان وجود دارد.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان ایلام همچنین کارگاه‌های کمک دولت را دوهزار و ۸۳۰ مورد عنوان کرد و گفت: تعداد بیمه‌شدگان کمک دولت شاغل در کارگاه‌های مشمول کمک دولت نیز ۵هزار و ۶۰۶ نفر است.

وی با بیان اینکه ضریب پوشش بیمه‌ای استان ۵۳ درصد و ضریب نفوذ بیمه‌ای نیز ۷۶ درصد است افزود: خدمات سازمان در دو بخش کوتاه‌مدت مانند کمک هزینه ازدواج، بارداری، بیمه بیکاری و غیره و در بلندمدت مانند بازنشستگی، از کارافتادگی و فوتی به جامعه هدف ارائه می‌شود.

مراجعه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی استان ایلام

مدیر درمان تامین‌اجتماعی ایلام نیز در این جلسه از مراجعه یک میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۹ نفر به منظور دریافت خدمات سرپایی به مراکز درمانی تامین‌اجتماعی در۱۰ ماهه سال جاری در این استان خبر داد و گفت: این خدمات شامل ۵۲۹ هزار و ۹۶۱ ویزیت پزشک عمومی، ۶۱ هزار و ۵۴ ویزیت پزشک متخصص و ۳۹ هزار و ۱۵۲ مورد دندانپزشکی بوده است.

هادی صبور افزود: همچنین ۲۲۳ مورد تولد در زایشگاه بیمارستان شهدای زاگرس صورت گرفته است.

وی مراکز درمانی طرف قرارداد در ایلام را ۵۲۵ مورد اعلام کرد و گفت: در این مراکز ۱۷۱ پزشک (۵۱ پزشک عمومی، ۹۴ پزشک متخصص، ۲۴ پزشک فوق‌تخصص)، ۳۱ دندان‌پزشک، ۱۰۵ داروخانه، ۱۴۹ مرکز پاراکلینیک (۵۸ آزمایشگاه، ۳۱ مرکز رادیولوژی، ۳۴ مرکز سونوگرافی، ۸ مرکز سی‌.تی‌.اسکن، ۲۳ مرکز فیزیوتراپی، ۲ مرکز ام.آر.آی و یک مرکز پزشکی هسته‌ای) در ۵۶ درمانگاه و ۱۳ بیمارستان به مردم استان خدمات درمان و پزشکی ارائه می‌دهند.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام در ادامه بیان کرد: جهت افزایش میزان خدمات‌رسانی بیمارستان شهدای زاگرس شهر ایلام به مراجعه‌کنندگان و بیماران دستگاه‌های جدید در راستای توسعه آزمایشگاه این مرکز درمانی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و همچنین راه‌اندازی دستگاه O.p.gرادیوگرافی دندان و راه‌اندازی دستگاه C.arm در اتاق عمل در رابطه با جراحی‌های ارتوپدی، مغز و اعصاب، کلیه و مجرای ادراری و غیره با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

صبور ادامه داد: رایزنی‌های لازم نیز برای راه‌اندازی دستگاه‌های ماموگرافی، ام.آر.آی و سی‌.تی‌.اسکن نیز در این مرکز درمانی انجام گرفته است.

کد خبر: 68080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =