۵۶ درصد جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارند

مدیرکل تامین‌اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال ۱۳۵۷ کل بیمه‌شدگان اصلی استان ۹۰هزار نفر بود گفت: در حال حاضر تعداد بیمه‌شدگان به ۷۸۰ هزار نفر رسیده و ۵۶ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، یونس دباغ صادقی پور با بیان اینکه حدود ۲ میلیون و ۲۹۰ هزار نفر از آمار چهار میلیونی آذربایجان شرقی از خدمات متنوع تامین‌اجتماعی بهره‌مند می‌شوند افزود: تامین‌اجتماعی استان در حال حاضر با ۲۸ شعبه، ۱۳ کارگزاری و ۶ واحد اقماری در شهرستان‌های تابعه استان مشغول خدمت‌رسانی است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۵۷ که استان اردبیل از آذربایجان شرقی جدا نشده بود ۱۲هزار کارگاه فعال وجود داشت، گفت: امسال خود آذربایجان شرقی از ۵۸ هزار کارگاه فعال برخوردار است که از دستاوردهای ۴۵ ساله انقلاب اسلامی است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی آذربایجان‌ شرقی بیان کرد: کمبود نیروی کار در طی سال‌جاری یکی از بحران‌های مجموعه‌های صنعتی و تولیدی است که در این راستا طرح کارجو با همکاری اتاق بازرگانی و اداره کار و تعاون رفاه اجتماعی استان، اجرا شد که طی سه ماه اخیر با این طرح ۱۰۰ نفر به چرخه‌ تولید برگشته‌اند و انتظار داریم تا پایان سال نزدیک به یک‌هزار نفر در شعب تبریز و شهرستان‌های استان به آغوش و جمع فعالان اقتصادی باز گردند.

صادقی پور با بیان اینکه ناپایداری صندوق‌های بیمه‌ای از چالش‌های اساسی تامین‌اجتماعی است، گفت: طبق سیاست‌های ابلاغی سازمان تامین‌اجتماعی در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، طی ۹ماهه‌ سال‌جاری موفق به جذب دوهزار دانشجو و ۶ هزار زنان و دختران خانوار شده‌ایم.

وی تعداد مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی در استان را ۴۱۰ هزار نفر اعلام و بیان کرد: از این تعداد ۳.۸درصد کارافتاده، ۲۸.۳ فوت شده و ۶۷.۹درصد بازنشستگی است.

صادقی پور ادامه داد: طی ۹ ماهه‌ سال‌جاری به تعداد ۱۱ هزار و ۲۶۹ نفر کمک هزینه بارداری، ۲هزار و ۷۴۴ نفر کفن و دفن، ۳۶هزار و ۸۶۱ نفر اروتز و پروتز، ۴۷ نفر نقص عضو، سه هزار و ۲۵۲ کمک ازدواج و ۳۰ نفر هزینه سفر در سازمان تأمین‌اجتماعی استان پرداخت شده‌ است.

وی افزود: شعبه تامین‌اجتماعی ممقان و شهرستان ورزقان تا پایان سال‌جاری پس از مناقصه و تعیین برنده کلنگ‌زنی خواهد شد.

کد خبر: 68065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =