ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۲۸ هزار گیلانی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: ۲۸ هزار و ۹۱۹ نفر در ۹ ماه گذشته در قالب ۱۸ گروه آموزشی در استان از آموزش‌های مهارتی برخوردار شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، کاظم پورنصیری با بیان این مطلب گفت: در بخش مراکز ثابت و شعب شهری ۱۱ هزار و ۹۵۸ نفر در قالب ۲ میلیون و ۴۵ هزار و ۹۰ نفر ساعت و در بخش کارگاه‌های سیار ۱۶ هزار و ۹۶۱ نفر در قالب ۲ میلیون ۸۰۲ هزار و ۹۷ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی به مهارت‌آموزان در ۲۱ مرکز دولتی ارائه می‌شود، افزود: این آموزش‌ها در مراکز فنی و حرفه‌ای استان در ۷۶۴ حرفه آموزشی در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر به علاقمندان ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان در ادامه با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی به دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گیلان در راستای توانمندسازی افراد فاقد مهارت جویای کار با همکاری بخش خصوصی بیان کرد: در این مدت هشت هزار و ۱۵۴ نفر از دانش‌آموختگان استان در بخش خصوصی این آموزش‌ها را دریافت کردند.

وی گفت: ارائه آموزش‌ها به زندانیان، دانش‌آموزان، ساکنان مناطق روستایی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، معتادان بهبود یافته و سربازان وظیفه از دیگر اقدامات فنی و حرفه‌ای گیلان در حوزه آموزش است.

پورنصیری با اشاره به اهمیت فراگیری آموزش‌های مهارتی گفت: مهارت‌افزایی و کسب آموزش‌های مهارتی می‌تواند راهکار برون رفت از معضل بیکاری در جامعه باشد. وی افزود: علاقمندان برای کسب آموزش‌های مهارتی می‌توانند به صورت حضوری و غیرحضوری با مراجعه به سایت آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان به آدرس https://gilan.irantvto.ir/ اقدام کنند.

کد خبر: 66853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =