ارائه ۱۲۰ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای به زنان خمین

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان خمین از ارائه ۱۲۰ هزار و ۵۹۲ نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ۹ ماه امسال به زنان این شهرستان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مریم قاصدی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۸۵۴ نفر ساعت آموزش در طرح محیط واقعی کار ارائه شد و ۴۸ هزار و ۸۹۳ نفر ساعت متقاضی مهارت، از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خواهران خمین بهره‌مند شدند گفت: آموزش‌های مهارتی زنان این شهرستان به سه‌هزار و ۳۲۴ هزار و ۲۹ نفر ساعت دانشجو، ۳۱ هزار و ۳۱۲ نفر ساعت دانش‌آموز و سه هزار و ۶۸۰ نفر ساعت دانش‌آموخته دانشگاهی ارائه شد.

وی به آمار شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای خمین اشاره و بیان کرد: هفت‌هزار و ۵۸۵ نفر ساعت زن خانه‌دار و یک‌هزار و ۵۳۰ زن سرپرست خانوار نیز در این مدت از آموزش‌های مهارتی مراکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان بهره‌مند شدند.

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان خمین ادامه داد: همچنین یک‌هزار و ۹۹۲ نفر ساعت از ساکنان مناطق روستایی، ۷۰۰ نفر ساعت مشمولان بیمه بیکاری، یک‌هزار و ۷۷۱ نفرساعت در محلات کم‌برخوردار و ۹۷۵ نفرساعت شاغلان بنگاه‌های اقتصادی در آموزش‌های مراکز فنی و حرفه‌ای خمین شرکت کردند.

وی با بیان اینکه، ۸۷۷ نفر دوره مهارت‌آموزی امسال در واحد خواهران خمین ارائه شد، گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران این شهرستان با هدف ارائه آموزش‌های کوتاه مدت و کاربردی در رشته‌های معماری،‌ فناوری اطلاعات، صنایع دستی، هنری، امور مالی، بازرگانی و صنایع غذایی، توانسته گام‌های بلندی برای کاهش بیکاری، افزایش رغبت و انگیزه کسب مهارت در کارآموزان بردارد.

شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی واقع است و ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد و در این شهرستان یک مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران و ۲۲ آموزشگاه آزاد در رشته‌های فرش، هنرهای تجسمی، طراحی و دوخت، عمران، حسابداری و رایانه فعالیت دارند.

کد خبر: 66712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =