۴۷ درصد کرمانی‌ها تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان گفت: ۴۷ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمان، به مناسبت هفته کار و کارگر عباس کاربخش، دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان و حسین شجاعی، رئیس کانون بازنشستگی کارگران استان کرمان به همراه اعضای هیات مدیره این تشکلات، طی دیدارها و جلسات جداگانه با مدیر درمان و مسئولان بیمارستان پیامبر اعظم (ص)کرمان از خدمات درمانی ارائه شده به جامعه کارگری تقدیر و تشکر کردند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان در این دیدارها و جلسات طی سخنانی ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: جامعه کارگری، ولی نعمتان خدمتگزاران سازمان تامین اجتماعی هستند و امیدواریم با ارائه خدمات شایسته و مطلوب به جامعه هدف بتوانیم رضایتمندی ایشان را بیش از گذشته جلب کنیم.

امین فخر با بیان اینکه ۴۷ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند افزود: خدمات درمانی به صورت مستقیم از طریق سه بیمارستان و ۱۴ درمانگاه به بیماران ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: درمان غیر مستقیم از طریق عقد قرارداد با بیش از ۱۴۰۰ موسسه تشخیصی و درمانی اعم از دولتی، خصوصی، خیریه و نظامی برای بیمه شدگان تامین می‌شود.

فخر درباره تعداد خدمات درمانی در درمان مستقیم گفت: در سال گذشته به بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مراجعه سرپایی خدمت داده شده است و ۵۶ هزار نفر نیز از خدمات بستری این مراکز استفاده کرده‌اند.

ارائه خدمات به بیش از ۱۰ میلیون بیمار سرپایی در مراکز درمانی تامین اجتماعی کرمان

وی بیان کرد: در مراکز درمانی طرف قرارداد نیز به بیش از ۱۰ میلیون بیمار خدمات سرپایی ارائه شده و ۲۱۴ هزار مورد نیز بستری داشته‌ایم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان هزینه انجام شده برای خدمات درمانی در بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم را بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان ذکر و در ادامه سخنان خود به اجرای طرح نسخه الکترونیک اشاره کرد و گفت: نسخه الکترونیکی از پروژه‌های مهم سازمان تامین اجتماعی است که ضریب نفوذ آن در استان کرمان بیش از ۹۸ درصد است.

وی همچنین به تشریح طرح حفاظت مالی در استان کرمان پرداخت و افزود: بر اساس این طرح بیمه‌شدگان در شهرستان‌هایی که سازمان تامین اجتماعی فاقد بیمارستان است از خدمات بیمارستان‌های دولتی به صورت رایگان استفاده می‌کنند و این خدمت برای افراد بالای ۶۵ سال در همه شهرستان‌ها وجود دارد.

فخر در ادامه سخنان خود به توسعه خدمات درمانی و ایجاد فضاهای فیزیکی جدید اشاره و بیان کرد: در چند سال گذشته درمانگاه تامین اجتماعی راور احداث و بنای جدید پلی کلینیک رفسنجان نیز ساخته شده است.

وی همچنین درباره پروژه‌های عمرانی افزود: ساخت سه پلی‌کلینیک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان و احداث بنای جدید درمانگاه شماره ۳ کرمان در دستور کار قرار دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان گفت: با بررسی‌های به عمل آمده مدیریت درمان استان،طرح تسری حفاظت مالی را در بخش سرپایی به سازمان ارائه داده است که در حال بررسی است.

پرداخت ۹۰ درصد از هزینه‌های خدمات ناباروری توسط تامین اجتماعی

وی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح دارویار در سازمان تامین اجتماعی پرداخت و افزود: بر اساس این طرح ۲۴۳ قلم تعهد دارویی اضافه شده است.

فخر همچنین از پرداخت ۹۰ درصد از هزینه‌های خدمات ناباروری توسط سازمان تامین اجتماعی خبر داد و بیان کرد: برای حمایت از بیماران صعب العلاج نیز صندوقی برای حمایت مالی تشکیل شده است.

وی درباره حمایت از بیماران که دارای بیماری‌های خاص همچون هموفیلی تالاسمی و دیالیز هستند گفت: ۱۰۰ در صد این هزینه‌ها توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود. همچنین بیمارانی که در بخش‌های ویژه همچون آی سی یو و سی سی یو فوت می‌کنند از پرداخت هزینه توسط بستگان آنها معاف می‌شوند.

مدیر درمان درباره بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای در واحدهای درمانی استان بیان کرد: در سال گذشته بخش‌های ان‌آی‌سی‌یو در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان همچنین بخش‌های ان‌آی‌سیو ccu و دیالیز در بیمارستان دکتر غرضی سیرجان مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

فخر در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت شاخص‌های علمی و اجتماعی سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: با اینکه از لحاظ شاخص‌های علمی سلامت پیشرفت‌های زیادی کرده‌ایم اما برای بهبود شاخص‌های اجتماعی سلامت به برنامه‌ها و اقدامات نیاز داریم.

مدیر درمان استان در پایان سخنان خود تاکید کرد: با برخورداری از نگاه عمیق علمی و ریشه‌ای می‌توانیم موفق به کشف راه حل‌های بهتر و منطقی برای حل مشکلات شویم.

کد خبر: 70190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =