"فعالان قرآنی" تحت پوشش حمایت‌های بیمه تامین‌اجتماعی قرار می‌گیرند

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان قم گفت: فعالان قرآنی پس از تایید معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر می‌توانند تحت پوشش حمایت‌های بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی قم، محمد عاشوری با بیان این مطلب گفت: بر اساس دستورالعمل مدون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار گروه از فعالان قرآنی با عناوین تبلیغ و ترویج قرآن، آموزش قرآن، پژوهش‌های قرآنی و فعالیت‌های هنری قرآنی با رعایت شرایط و اولویت‌های عمومی از قبیل مدارک تحصیلی، رتبه، آثار خاص و ... مشمول بیمه فعالان قرآنی می‌شوند.

وی درباره شرایط ونحوه بیمه فعالان قرآنی بیان کرد: کلیه معرفی‌شدگان می‌توانند بر اساس سه نرخ: ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد تحت پوشش حمایت‌های تامین اجتماعی قرار گرفته و درآمد مبنای پرداخت حق بیمه را با رعایت ضوابط و شرایط مقرر بین حداقل و حداکثر دستمزد انتخاب کنند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی قم افزد: میزان کمک دولت از بابت حق بیمه معادل ۱۰ درصد حداقل دستمزد کارکرد عادی مشمول کمک دولت می‌شود و بر اساس قانون چنانچه متقاضی با رعایت شرایط اشاره‌ شده دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه خود را بالاتر از دستمزد حداقل انتخاب کند، پرداخت مابقی حق بیمه بر عهده بیمه‌شده خواهد بود.

عاشوری درباره بیمه زنان خانه‌دار، هنرمندان و فعالان قرآنی نیز گفت: زنان خانه‌دار و اشخاصی که فعالیت‌های اجتماعی بدون کارگاه که رابطه بیمه اجباری نداشته باشند یا اشخاصی که مشاغل خانگی و اینترنتی داشته و کمتر از ۵۰ سال سن دارند، می‌توانند نسبت به ارائه تقاضا و انعقاد قرارداد بیمه در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir اقدام کنند.

وی ادامه داد: همه زنان ۱۸ تا ۵۰ سال سراسر کشور می‌توانند از حمایت‌های مقرر در قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد بهره‌مند شوند و برخورداری از این حمایت‌ها نیازمند تاهل و سابقه بیمه‌پردازی نیست.

کد خبر: 65372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =