برخورداری بیش از هزار زندانی از آموزش‌های مهارتی در همدان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی زندانیان برای بازگشت به جامعه و خانواده، هزار و ۳۰۰ نفر از زندانیان از ابتدای سالجاری تاکنون آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، وهب مختاران هدف از آموزش زندانیان را توانمندسازی و کسب مهارت برای اشتغال پس از آزادی اعلام کرد و افزود: زندانیان شرکت کننده در دوره‌های فنی و حرفه‌ای ۱۰۵ نفر زن و هزار و ۲۷۸ نفر مرد بوده‌اند.

وی تاکید کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی به معتادان بهبود یافته در رشته‌هایی که بازار کار دارد، نقش مهمی در عدم بازگشت آنها به سمت موادمخدر و اعتیاد مجدد و داشتن یک زندگی سالم دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه مهارت‌های ارائه شده به زندانیان با توجه به نیازسنجی انجام می‌گیرد بیان کرد: مهارت آموختگان در رشته‌هایی مانند برق ساختمان، شلوار دوز، تعمیرکارآبگرمکن دیواری، قالی بافی، جوشکاری، پیرایشگر مردانه و معرق کار چوب از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

مختاران گفت: ارتقای سطح مهارتی زندانیان آن‌ها را به سوی اشتغال پایدار، تامین معاش، بازدارندگی از ارتکاب جرم و بازگشت به محیط زندان، تاثیر مثبت روحی و روانی در دوران محکومیت سوق می‌دهد.

وی افزود: زندان یک مکان مناسب برای ارائه انواع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است تا زندانیان پس از آزادی با داشتن گواهینامه معتبر آموزش فنی و حرفه‌ای راهی بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

کد خبر: 64887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =