ارائه سه میلیون نفرساعت آموزش‌های مهارتی در گیلان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: در نیمه نخست امسال حدود سه میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در مراکز دولتی استان ارائه شده‌است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، کاظم پورنصیری با بیان این مطلب گفت: در این مدت در مجموع ۲۱ هزار نفر دوره در مراکز دولتی در ۱۸ گروه هدف آموزشی و نزدیک به ۵۰۰ حرفه آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند که حدود ۱۱۲ درصد از تعهد این مجموعه تحقق یافت.

وی افزود: دانشجویان، دانش‌آموختگان دانشگاهی، دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار، زنان سرپرست خانوار، زندانیان ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه شهر و عشایر، معتادان بهبودیافته، آسیب‌دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، روستائیان، افراد ساکن در مناطق محروم مرزی، سربازان وظیفه و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و کارخانجات، کودکان کار و مشمولان بیمه بیکاری از مهمترین گروه‌های برای دریافت آموزش‌های مهارتی هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان درباره ارائه آموزش‌های مهارتی در گروه‌های سنی مختلف بیان کرد: گروه سنی متوسطه اول شامل ۱۲ تا ۱۵ سال تحت عنوان مهارت‌آموز می‌توانند از آموزش‌های مهارتی برخوردار شوند ضمن اینکه برای این گروه گواهینامه بین‌المللی صادر نمی‌شود البته پس از رسیدن به سن قانونی ۱۵ سال می‌توانند با گذراندن دوره‌ها و قبولی در آزمون این گوهینامه را دریافت کنند ضمن اینکه گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای در بیش از ۱۳۰ کشور جهان اعتبار دارد.

پورنصیری با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای عضو سازمان جهانی کار است، گفت: سازمان جهانی کار برای بیش از ۱۱ هزار شغل استانداردهای مهارتی تدوین کرده‌است ما نیز به دلیل عضویت در این سازمان این استانداردها را در آموزش‌ها به کار می‌گیریم.

وی با تاکید بر اینکه نقش مهارت‌آموزی بر کسی پوشیده نیست، بیان کرد: مهارت‌آموزی شان و منزلت اجتماعی را به همراه دارد که این جایگاه اجتماعی فرد را از بسیاری آسیب‌های اجتماعی دور می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه مهارت آموزی موجب توانمندی‌هایی در افراد می‌شود گفت: توانمندی مهارتی نیروی انسانی موجب می‌شود تا افراد جذب بازار کار در بخش خصوصی و دولتی شوند.

پورنصیری مهارت‌آموزی را شیوه‌ای برای توسعه همه جانبه در تمامی امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و کلید حل بسیاری از معضلات و مشکلات عنوان کرد و ادامه داد: مهارت‌آموزی همراه با درآمد و کسب و کار و شان و منزلت اجتماعی است.

سازمان فنی و حرفه‌ای کشور امسال برای نخستین بار با هماهنگی و امضای تفاهم‌نامه با پنج دستگاه آموزش و پرورش، سازمان بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دانشگاه آزاد اسلامی و صدا و سیما نسبت به اجرای طرح تابستانه مهارت اقدام کرد، در این طرح سه هزار و ۷۱۶ دانش‌آموز دوره اول و دوم متوسطه در مراکز دولتی و خصوصی استان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

کد خبر: 64225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =