پرداخت ماهانه ۳۰۰ میلیارد تومان مستمری بازماندگان تامین‌اجتماعی در گیلان

مدیرکل تامین‌اجتماعی گیلان از تحت پوشش بودن حدود ۵۹ هزار نفر در گروه مستمری بازماندگان در سطح استان خبر داده و میزان تعهدات به این قشر را ماهانه افزون بر ۳۰۰ میلیارد تومان برشمرد .

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی گیلان، کیوان مرتضوی با اعلام این خبر گفت: یکی از تعهدات بلندمدتی که در قالب نظام بیمه‌های اجتماعی بر اساس قانون در زمره خدمات ارائه شده به جامعه هدف این سازمان قرار دارد مستمری بازماندگان است.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۸۰ قانون تامین‌اجتماعی، بازماندگان واجد شرایط، بیمه‌شدگان، بازنشستگان و ازکارافتادگان کلی مشمول دریافت این مستمری خواهند بود افزود : به استناد ماده ۸۱ قانون تامین‌اجتماعی همسر متوفی و فرزندان در صورتی که سن آنها کمتر از ۱۸ سال تمام بوده و یا اشتغال به تحصیل داشته یا به دلیل بیماری یا نقص عضو با گواهی کمیسیون پزشکی قادر به کار نباشند و همچنین در صورتی که پدر و مادر متوفی تحت تکفل او بوده و سن پدر بالای ۶۰ و مادر بیش از ۵۵ سال باشد و مشمول هیچگونه صندوق بیمه‌ای نباشند می‌توانند از این مستمری بهره‌مند شوند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی گیلان با بیان اینکه ماده ۸۳ قانون تامین‌اجتماعی نیز میزان سهم هر یک از بازماندگان را تعیین کرده گفت: تا پایان تیرماه سالجاری بیش از ۴۳ هزار و ۲۰۰ فقره پرونده فوتی در سطح شعب استان قرار داشته است .

مرتضوی با اشاره به اینکه حدود ۵۹ هزار نفر مستمری بازمانده در این تعداد پرونده از تعهدات بلندمدت سازمان برخوردار هستند گفت: این تعداد بیانگر آن‌ است که یک سوم پرونده‌های فوتی تشکیل شده دارای دو یا چند مستمری‌بگیر بازمانده است .

وی با تاکید بر اینکه نسبت مذکور در شهرهای مختلف تفاوت دارد و میزان آن در برخی واحدهای تابعه به ۵۰ درصد نیز می‌رسد افزود : تامین‌اجتماعی گیلان ماهانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بابت مستمری بازماندگان پرداخت می‌نماید .

کد خبر: 63786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =