بیش از ۶۰۰ هزار کردستانی تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کردستان، جمعیت تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی استان را ۶۶۵ هزار و ۳۴ نفر در استان اعلام کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، صلاح قریشی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان، با تأکید بر اینکه رضایت و خدمت به مردم وظیفه و هدف اصلی سازمان تامین اجتماعی است، گفت: تعداد بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی در استان کردستان ۲۱۹ هزار و ۱۹۸نفر و تعداد مستمری‌بگیران ۶۰ هزار و ۷۳۳ نفر است.

وی‌ جمعیت تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی استان را ۶۶۵ هزار و ۳۴ نفر در استان اعلام کرد و افزود: تعداد کارگاه‌های فعال استان در حوزه پرداخت بیمه ۱۸ هزار و ۲۵۸ کارگاه فعال است که لیست و حق بیمه را به سازمان تامین‌اجتماعی استان پرداخت می‌کنند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کردستان، از پرداخت سه هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان تعهدات بخش بیمه‌ای طی سال گذشته خبر داد و گفت: بخش اصلی این پرداخت‌ها برای مستمری‌بگیران سه گانه و بازنشستگان و با هدف جلب رضایت آنها بوده است.

قریشی یکی از اقدامات مهم صورت گرفته را بررسی مشاغل سخت و زیان آور ذکر و بیان کرد: طی سال گذشته در این زمینه یک‌هزار و ۳۴۹ پرونده طی ۱۶۰ جلسه بررسی شده است.

به گفته وی،‌ در بحث عمرانی نیز دو پروژه فعال در حال اجراست؛ شعبه یک تامین‌اجتماعی شهرستان سنندج و پروژه تامین‌اجتماعی شهرستان بیجار دو پروژه فعال در حوزه بیمه سازمان است، که در صورت عمل پیمانکار نسبت به تعهدات خود در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسند.

قریشی با اشاره به بخشودگی جرایم که تا ۳۱ مردادماه فرصت دارد، گفت:۴۲۰ میلیارد تومان مطالبات معوقه‌ای در بخش بیمه‌ای از سطح کارگاه‌های مختلف استان داریم که اگر این کارگاه‌ها در راستای حفظ اشتغال موجود بتوانند، درخواست خود را ثبت کنند، بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان از این جرایم، بخشیده خواهد شد.

کد خبر: 62015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =