لزوم افزایش مراکز درمانی تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی هرمزگان

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر ایجاد ظرفیت‌های جدید در بخش درمان استان گفت: برای کاهش هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی، باید مراکز درمانی در استان‌ها افزایش یابد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان، عباس اکبری، مدیرکل تامین‌اجتماعی استان هرمزگان به همراه غلام‌عباس مومنی، مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان و جمعی از کارکنان این سازمان با حجت الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس دیدار و گفتگو کردند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای حمایت از مردم استان و خانواده‌ها باید انجام شود فراگیر کردن بیمه‌های اجتماعی به ویژه بیمه‌های خانواده‌هاست تا چتر حمایتی این سازمان بر سر افراد بیشتری گسترده شود. در این زمینه تاکنون نیز کارهای خوبی توسط سازمان تامین‌اجتماعی در استان انجام شده است و باید تلاش شود خانواده‌های بیشتری تحت پوشش این بیمه‌ها قرار گیرند.

عبادی‌زاده با بیان اینکه حوزه درمانی یکی از مهمترین بخش‌هایی است که باید مورد توجه نهادهای مختلف قرار گیرد بیان کرد: حوزه درمانی اولین قدمی است که مردم جامعه از سازمان‌ها و نهادها انتظار دارند و در استان هرمزگان سازمان تامین‌اجتماعی ظرفیت‌های بسیار خوبی در این زمینه دارد اما این ظرفیت‌ها کافی نیست و باید بیش از این، خدمات مورد نیاز بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران را در استان ارائه شود.

وی افزود: هرچه سازمان تامین‌اجتماعی بتواند مراکز درمانی خود در استان‌ها را بیشتر کند از هزینه‌های این سازمان کاسته خواهد شد و در استان هرمزگان نیز باید تلاش شود ظرفیت‌های جدیدی ایجاد شود.

امام جمعه بندرعباس گفت: بیمارستان خلیج فارس یکی از بهترین بیمارستان‌های استان هرمزگان است و باید تلاش شود خدمات بیشتری به جامعه ارائه دهد چرا که ظرفیت‌های این بیمارستان بسیار بالاست.

وی اضافه کرد: برای ارائه خدمات بیشتر به جامعه هدف، سازمان تامین‌اجتماعی در استان راه‌اندازی مراکز جدید را در دستور کار خود قرار دهد تا خدمات بیشتری به مردم ارائه شود.

ثبت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مراجعه به مراکز ملکی تامین‌اجتماعی در استان هرمزگان

در ادامه مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان هرمزگان گفت: خوشبختانه در سازمان تامین‌اجتماعی هماهنگی خوبی بین ادارات بیمه‌ای و درمانی در استان هرمزگان وجود دارد.

غلام عباس مومنی افزود: موضوع درمانی پیشانی سازمان تامین‌اجتماعی است و بسیاری از خانواده‌ها نیز دغدغه‌های درمانی دارند و تلاش ما این است که از این دغدغه بکاهیم.

وی با بیان اینکه سازمان تامین‌اجتماعی خدمات درمانی خود را به دو صورت درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم به جامعه هدف ارائه می‌کند بیان کرد: در درمان مستقیم، خدمات درمانی در مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران ارائه می‌شود که در سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مراجعه به مراکز ملکی در استان هرمزگان ثبت شده است. در درمان غیر مستقیم نیز خرید خدمت از طریق انعقاد قرارداد با پزشکان، بیمارستان‌ها، مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی انجام می‌شود.

مومنی در پایان گفت: بیمارستان خلیج فارس تنها بیمارستان ملکی سازمان تامین‌اجتماعی در استان هرمزگان است که ۱۰ درصد از تخت‌های درمانی استان را به خود اختصاص داده است اما ۳۰ درصد از خدمات درمانی استان را ارائه می‌دهد.

بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی در استان هرمزگان

در ادامه مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون نفر در استان هرمزگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داشته‌اند که بیش از نیمی از جمعیت استان را شامل می‌شود.

عباس اکبری با بیان اینکه یکی از خدماتی که سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران ارائه می‌کند پرداخت تعهدات به دو صورت بلندمدت و کوتاه‌مدت است افزود: تعهدات بلند مدت شامل پرداخت مستمری و تعهدات کوتاه مدت شامل بارداری، کمک هزینه ازدواج، هزینه سفر، غرامت نقص عضو، بیمه بیکاری، غرامت دستمزد و غیره است.

وی ادامه داد: در سال گذشته سازمان تامین‌اجتماعی در استان هرمزگان بیش از ۴۱ هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در قالب تعهدات بلندمدت و کوتاه‌مدت پرداخت کرده است. از این مبلغ، بیش از ۳۹ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال تعهدات بلندمدت و بیش از دو هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال تعهدات کوتاه‌مدت بوده است.

اکبری بیان کرد: میزان پرداختی در تعهدات بلندمدت در استان هرمزگان و در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ از رشد ۶۲ درصدی برخوردار بوده است. همچنین میزان پرداختی در تعهدات کوتاه‌مدت نیز در سال گذشته ۳۴ درصد بیشتر از سال قبل از آن است.

وی افزود: سازمان تامین‌اجتماعی در استان هرمزگان خدمات خود را از طریق ۱۷ شعبه اصلی، ۱۳ شعبه اقماری و هفت کارگزاری به بیمه‌شدگان و مستمری بگیران ارائه می‌دهد.

کد خبر: 61955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =