کاهش حجم مراجعات میلیونی با ارائه خدمات الکترونیک تامین‌اجتماعی در کرمان

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمان گفت : با ارائه خدمات الکترونیک تامین‌اجتماعی از حجم مراجعات میلیونی به دفاتر و شعب سازمان در استان کاسته شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان کرمان، محمود شیخ‌شعاعی، در این نشست از افزایش یک درصدی کارگاه‌ها در سال گذشته خبر داد و افزود: امروزه کارفرمایان به راحتی و با دریافت رمز لیست حق بیمه خود را بدون مراجعه به این سازمان ارسال می‌کنند.

وی انجام ارائه خدمات به صورت غیرحضوری را از اقدامات مهم این سازمان دانست و افزود: در راستای ارائه خدمات الکترونیک، در حال حاضر این سازمان با ۴۹ خدمت غیرحضوری که تا پیش از این بصورت حضوری انجام می‌شد از حجم مراجعات میلیونی کاسته است.

شیخ‌شعاعی آموزش را یکی از برنامه‌های این سازمان دانست و بیان کرد: بیشتر مشکلات امروزه کارفرمایان به دلیل نداشتن اشراف به قوانین و مقررات سازمان تامین‌اجتماعی است که در این‌باره با هماهنگی ستاد و شعب این سازمان از سال گذشته بنا به درخواست تشکلات، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی شده و هم اکنون نیز دوره‌هایی را جهت برگزاری در دست اقدام داریم.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمان با اشاره به برخی از درخواست‌های کارفرمایان، گفت: تعدادی از خواسته و مسائل کارفرمایان را باید در سطح ملی و یا طرح در مجلس و ایجاد قانون در این زمینه پیگیری کرد.

شیخ شعاعی در جمع کارفرمایان حاضر در این نشست، اشاره‌ای به بخشودگی جرایم کارفرمایان داشت و بیان کرد: در راستای شعارسال و نامگذاری سال۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری به "مهار تورم و رشد تولید" بخشودگی جرایم کارفرمایان از اول خردادماه سال جاری به مدت سه ماه به صورت غیرحضوری در سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس (es.tamin.ir) و در اقساط ۱۲ ماهه تا ۳۶ ماهه با شرایط مربوط به این دستورالعمل در حال انجام است.

کد خبر: 61496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =