۱۶۰ هزار کارگر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قم هستند

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: کارگران بخش بزرگی از بیمه‌شده‌های اجباری در سازمان تامین اجتماعی هستند که تعدادشان در این استان به ۱۶۰ هزار و ۲۶۲ نفر می‌رسد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی موسوی مدنی با تبریک هفته کارگر، افزود: امروز کارگران به‌عنوان سربازان عرصه اقتصادی در بخش تولید و خدمات پیشگام هستند و نقش این قشر زحمتکش در تحقق شعار سال مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی انکارناپذیر است

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین گروه‌های جامعه هدف در دولت مردمی سیزدهم، جامعه کارگری بوده و وظیفه ما خدمت‌رسانی به جامعه کارگری است، چرا که آنان ستون‌های انقلاب هستند و دولت سیزدهم تلاش می‌کند فضای کسب‌وکار و تولید و هم معیشت کارگران را بهبود ببخشد.

مدیرکل تامین اجتماعی قم با اشاره به تعداد کارگران بیمه شده در تامین اجتماعی استان گفت: ۱۶۰ هزار و ۲۶۲ کارگر در این استان بیمه شده اجباری در سازمان تامین اجتماعی هستند که این تعداد کارگر شاغل در صنایع و فضای کسب‌وکار و تولید در استان قم هستند.

وی افزود: هم اینک ۱۲ هزار و ۸۰۴ کارگر ساختمانی در قم فعالیت می‌کنند و تعداد یک‌هزار و ۴۲ کارگر نیز مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

موسوی مدنی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی از طریق سامانه es.tamin.ir بیش از ۵۴ خدمت ارائه می‌کند، ضمن این‌که شهروندان می‌توانند تمام سوالات خود را از طریق سامانه ۱۴۲۰ بپرسند.

جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی قم به بیش از ۸۴۸ هزار نفر می‌رسد که از این تعداد، ۲۶۱ هزار و ۱۹ نفر بیمه شده اصلی و ۶۴ هزار و ۲۷۲ نفر مستمری‌بگیر اصلی هستند.

کد خبر: 70178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =