ایران جزء پنج جمعیت برتر هلال احمر و صلیب سرخ جهان است

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جزء پنج جمعیت برتر هلال احمر و صلیب سرخ جهانی است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، بهنام سعیدی در حاشیه دیدار با اعضای جوانان داوطلب و امدادگران جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار کرد: بسیار خرسندم که توفیق دیدار با سربازان گمنام عرصه هلال احمر در این ایام برایم میسر شد.

او با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جز پنج جمعیت برتر هلال احمر و صلیب سرخ جهانی است، افزود: جمعیت هلال احمر ایران یکی از قدرتمندترین جمعیت ها است و حتی می توان گفت در عرصه بین الملل پیشتازترین جمعیت هلال احمر است.

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر ضمن قدردانی از خدمات جمعیت هلال احمر استان کرمان، ادامه داد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در عرصه ملی و بین المللی توانسته است تمامی ظرفیت و قابلیت های این نهاد مردمی را به منصه ظهور برساند.

او با اشاره به اقدامات اخیر جمعیت هلال احمر در زلزله خوی، ترکیه و سوریه یادآور شد: نیروهای امدادی هلال احمر در این مناطق حادثه دیده به صورت شبانه روزی امداد رسانی می کردند.

قدردانی رییس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر از خدمات ایران در زلزله ترکیه
او با اشاره به قدردانی مقامات ترکیه و سوریه از خدمات امدادرسانی جمعیت هلال احمر ایران افزود: فرانچسکو روکا، رییس فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر با صدور پیامی از خدمات بشردوستانه و امدادرسانی جمعیت هلال احمر ایران که از همان روزهای اول حادثه در منطقه ترکیه و سوریه حضور یافتند، تشکر و قدردانی کرد.

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه با اشاره به اینکه نیروهای داوطلب از سرمایه های بسیار مهم جمعیت هلال احمر هستند، اضافه کرد: افزایش اعتماد مردم و جامعه به جمعیت هلال احمر مرهون تلاش ها و زحمات اعضای داوطلب این جمعیت است.

بهنام سعیدی معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر در سفر یک روزه به شهر کرمان از پایگاه های امداد و نجات کوهستان صاحب الزمان، داروخانه هلال‌ احمر، مجتمع بهداشت، درمان و توانبخشی شهید مغفوری، پست خدمات بشردوستانه مسافرین نوروزی، پایگاه موقت امداد و نجات جاده ای (واکنش سریع و تیم توانا)، مرکز کشوری آموزش های تخصصی امداد و نجات و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر استان کرمان بازدید و با پرسنل و اعضای داوطلب مستقر در این بخش ها دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر: 59200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =