فروکش تدریجی کرونا در استان اردبیل آغاز شده است

 آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل نشان می‌دهد که در پی اجرای سیاست‌های محدودیت ساز و قرنطینه شدید، روند نزولی و فروکش کووید. ۱۹ در این استان آغاز شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز دوشنبه طی گزارشی اعلام کرد: با اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه سه هفته‌ای ستاد مقابله با کرونا از روز گذشته آمار فوتی‌ها در این استان بعد از سه هفته تک رقمی شده و مجموع آمار بستری‌ها نیز ۱۰۰ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، در شبانه روز گذشته، تعداد فوتی‌های کرونا به در این استان به هشت نفر کاهش یافته که ۱۴ نفر کمتر از بالاترین رکورد در این زمینه است.

بنا به این گزارش، هم اکنون ۴۰۳ نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی هستند و طی شبانه‌روز تعداد ۵۹ بیمار جدید کرونایی نیز در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند که ۵۴ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در یک ماه قبل است.

بر اساس گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تعداد بیماران بدحال بستری در مراکز درمانی استان کاهش محسوسی نیافته و همچون سه هفته گذشته، روند ثابتی دارد به طوری که هم‌اکنون ۸۰ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به نارنجی شدن وضعیت شیوع کرونا در این استان از روز گذشته اعلام کرد: تاکنون یک‌هزار و ۱۹۱ نفر در این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده گفت: ظرفیت مراکز درمانی استان اردبیل برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است ولی خدمات درمانی به نحو لازم ارائه می شود.

وی با اشاره به ترخیص ۶۵ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان پس از بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: کاهش نیافتن تعداد بستری افراد بدحال مبتلا به کرونا نگران‌کننده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

دکتر حبیب‌زاده همچنین با اشاره به تثبیت و کاهش جزیی شیوع کرونا در استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به روند شکننده شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، بیله‌سوار، اصلاندوز، گرمی، مشگین‌شهر، خلخال و کوثر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نمین، سرعین و نیر در وضعیت زرد قرار دارند.

۱۶ روز پیش تعداد فوتی‌های کووید. ۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی آمار امروز ۱۴ نفر کمتر از این رکورد است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی و بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا نیز در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر به ثبت رسیده است.

کد خبر: 3557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =