رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از بهبود نسبی وضعیت سدهای تأمینکننده آب پایتخت پس از بارندگیهای اخیر خبر داد، اما تأکید کرد که ذخایر آبی تهران همچنان فاصله قابل توجهی با شرایط نرمال دارند و صرفهجویی شهروندان همچنان ضروری است.
در نشستی تخصصی با محور «توسعه و امنیت آب»، سه کارشناس حوزه اقتصاد، آب و اقلیم با بررسی ابعاد مختلف بحران آب در ایران، نسبت به تشدید ناترازی منابع و مصارف، افزایش هزینههای انتقال آب و اثرات تغییرات اقلیمی بر کاهش منابع تجدیدپذیر هشدار دادند.
مدیرعامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران از اجرای تفاهمنامهای میان شهرداری و شرکت آب و فاضلاب استان تهران خبر داد که بر اساس آن، ۵۳ حلقه چاه شهرداری برای تأمین آب شرب در اختیار آبفا قرار گرفته و در مقابل، امکان استفاده از پساب ۸ تصفیهخانه برای آبیاری فضای سبز پایتخت فراهم شده است.
پایتخت ایران، تهران، در حالی ششمین سال پیاپی خشکسالی را تجربه میکند که هشدارهای کارشناسان سازمان هواشناسی نسبت به آیندهای ناخوشایند و احتمال وقوع خشکسالیهای طولانیتر و شدیدتر، زنگ خطر را برای مدیریت بحران آب به صدا درآورده است.
سخنگوی آبفای تهران با اشاره به خشکسالی پنج ساله و کاهش ۳۵ درصدی بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت، گفت مشترکان پرمصرف و بدمصرف پس از اخطارهای قبلی با محدودیت موقت آب مواجه میشوند و نصب لوازم کاهنده تا ۵۰ درصد قبوض را کاهش میدهد.