به گزارش آتیه آنلاین، حبیب الله طاهرخانی اظهار کرد: توسعه خطوط ریلی بین شهرهای مادر و شهرهای جدید با چند هدف دنبال می شود. افزایش جذابیت سکونت در شهرهای جدید، بالا بردن سرعت در جابه جایی مسافر، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، کاهش میزان آلودگی هوا و افزایش ظرفیت ترافیکی و اتصال نقاط جمعیتی از جمله این اهداف است.
وی افزود: بر این اساس احداث ۲۰۰ کیلومتر خط مترو در پنج شهر را طی سالهای اخیر آغاز کردیم و طی دو سال گذشته به روند اجرای آنها سرعت دادیم. سال گذشته پروژه مترو کرج ـ هشتگرد را به افتتاح رساندیم که سرعت اجرای آن را با سه شیفت کاری طی دو سال قبل از افتتاح بالا بردیم.
وی افزود: مترو اصفهان ـ شهر جدید بهارستان به طول ۱۵ کیلومتر پروژه دیگری است که در دست ساخت داریم و تلاش می کنیم سال آینده آن را به افتتاح برسانیم. مترو اصفهان ـ فولادشهر نیز با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال اجرا است.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه عملیات اجرای مترو مشهد ـ شهر جدید گلبهار نیز در جریان است تصریح کرد: این خط حدود ۴۰ کیلومتر طول دارد که هم اکنون دارای ۴۰ درصد پیشرفت است.
طاهرخانی همچنین از کلنگ زنی مترو تهران ـ شهر جدید پردیس در اواخر اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: خوشبختانه با اتمام مترو هشتگرد، هیات دولت روز ۱۵ بهمن ماه سال جاری طرح مترو پردیس را به تصویب رساند و به زودی عملیات اجرایی این پروژه به طول ۲۵ کیلومتر با احداث دو خط ایستگاه در مسیر آغاز خواهد شد. پیش از این مطالعات طرح انجام و تفاهم نامه احداث این خط با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) امضا شده بود. دوره احداث و مطالعه مترو پردیس ۶۰ ماه خواهد بود.
به گزارش ایسنا، معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص مترو تهران - پرند نیز اعلام کرد: دستگاه اجرایی مترو تهران ـ شهر جدید پرند شهرداری تهران است. البته شرکت عمران این آمادگی را دارد که در این خصوص از منابع مالی خود برای اجرای مترو پرند به شهرداری تهران کمک کند. هم اکنون ایستگاه پرند فعال شده و امیدواریم در سال آینده این خط نیز توسط شهرداری تهران تکمیل شود.
نظر شما