به گزارش آتیهآنلاین، نصرالله جهانگرد اقدامات صورت گرفته در سازمان تأمین اجتماعی برای پیشبرد خدمات غیرحضوری را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی نقش بسیار مهمی در حوزه خدمات بیمهای و درمانی و اقتصادی کشور دارد و توسعه خدمات غیرحضوری این سازمان به معنی بهبود شرایط زندگی عموم مردم و رفاه آنان است.
جهانگرد گفت: برای تحقق کامل اهداف و برنامههای در دست اجرا بهتر است شرکت مجری خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی با اختیارات کامل به فعالیت بپردازد و توان همکاری و استفاده از ظرفیت سایر شرکتها را نیز داشته باشد.
وی افزود: اکثریت بیمهشدگان سازمان تامین اجتماعی به غیر از تعداد اندکی که به صورت خویش فرما بیمه هستند، از طریق یک موسسه به این سازمان معرفی می شوند از اینرو احراز هویتشان نیز الکترونیکی انجام می شود و سایر خدمات را می توانند به صورت غیرحضوری دریافت کنند.
جهانگرد ادامه داد: تمامی خدمات تامین اجتماعی میتواند کاملا غیرحضوری باشد و مردم به صورت الکترونیکی در هر جایی که هستند، این خدمات را بگیرند. حتی آن بخش از خدمات که مربوط به درمان است را می توانند از طریق سیستم های درمانی به صورت برخط دریافت کنند.
نماینده ویژه ریاست جمهوری در امور دولت الکترونیک با بیان اینکه در فرایند کار، کمک های فنی و هماهنگی های ملی ما به جهت ارائه سرویس بهتر سایر ارگانها به تامین اجتماعی، انجام می شود، گفت: تامین اجتماعی میان نظام اداری اقتصادی ایران قرار گرفته است و همه دستگاه ها بایستی با این سازمان تعامل داشته باشند.
پیشرفت کشور در حوزه دولت الکترونیک به دنبال جدی گرفتن تحول دیجیتال اتفاق میافتد
رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی به اقشار مختلف مردم خدمت رسانی میکند، گفت: جدی گرفتن تحول دیجیتال در این سازمان منشأ ایجاد تغییرات مثبت و پیشرفت کشور در حوزه دولت الکترونیک میشود.
وی اظهار داشت: در دوران پساکرونا تحولات دیجیتال شتاب بیشتری دارد و انتظار میرود که تلاش بیشتری برای پاسخگویی به نیاز مردم در حوزه خدمات غیرحضوری انجام شود.
باقری اصل با بیان اینکه بیش از 40 میلیون نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، گفت: مدیریت تقاضای این جمعیت از طریق روندهای سنتی قابل تداوم نیست و مردم منتظر ایجاد تحولات جدی در این سازمان هستند.
وی افزود: مردم تحولاتی را در کشور مشاهده و با سازمان تامین اجتماعی مقایسه می کنند و احساس دارند این سازمان نیز بایستی رفتارش همانند یک سیستم متحول شده و دیجیتال شده کامل باشد.
باقری اصل گفت: هر قدر خدمات بهتر و کاملتری ارائه شود متعاقب آن تقاضا و توقعات مردم نیز بیشتر می شود تا زمانی که یک خدمت نیاز به مراجعه حضوری نداشته باشد.
نظر شما