به گزارش آتیهآنلاین به نقل از ایرنا، حجتالاسلام محمود عرب با بیان اینکه این آموزشها که موجب فراگیری مهارت یا ارتقاء مهارتها میگردد، نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری دارد افزود: بر اساس آمارهای موجود، دانشجویان و فارغالتحصیلان دانشگاهی سهم قابل توجهی از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفهای این استان را به خود اختصاص دادهاند.
وی بیان کرد: این آموزشها در چهار بخش صنعت، خدمات، فرهنگ، هنر و کشاورزی به متقاضیان ارائه شده و عمدتا در حوزههای فنی و تخصصی است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای قم با اشاره به مهارتآموزی ۹ هزار و ۹۶۴ نفر در ۱۱ ماه امسال، گفت: یکهزار و ۹۰ دوره آموزشی در قالب ۳۴۱ حرفه آموزشی در آموزشگاههای فنی و حرفهای دولتی استان برگزار و یکمیلیون و ۴۰۷ هزار و ۱۵ نفر ساعت آموزش به حرفهآموزان ارائه شدهاست.
وی اضافه کرد: از آموزش یاد شده، ۸۶ هزار و ۵۱ نفرساعت به دانشجویان، ۳۸ هزار و ۷۶۸ نفر ساعت به دانشآموختگان و فارغالتحصیلان دانشگاهی، ۹۵ هزار و ۴۳۳ نفرساعت به دانش آموزان، ۹۳ هزار و ۵۷۶ نفر ساعت به سربازان وظیفه و ۷۵ هزار و ۳۳۱ نفرساعت به شاغلان بنگاههای اقتصادی ارائه شدهاست.
عرب ادامه داد: ۶۴ هزار و ۲۶۷ نفرساعت به ساکنان مناطق روستایی، ۱۱۰ هزار و ۲۹۳ نفر ساعت به زنان خانهدار، ۳۹ هزار و ۴۲۶ نفرساعت به زنان سرپرست خانوار، ۱۷۲ هزار و ۵۴ نفر ساعت به زندانیان و ۵۱۰ هزار و ۳۶۲ نفرساعت به متقاضیان مهارتآموزی ارائه شدهاست.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای قم، توانمندسازی افراد فاقد مهارت و ارائه آموزشهای مهارتی در راستای یاریرساندن به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه و حفظ آن را مهمترین رسالت سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور عنوان کرد.
وی با اشاره به بازار محور بودن اغلب آموزشهای فنی و حرفهای استان، بیان کرد: ویژگی این آموزشها، پرورش کارآفرین است؛ به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و دانش فنی، قادر به کسب فرصتهای شغلی مناسبی خواهند بود و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد میکنند.
نظر شما