به گزارش آتیهآنلاین به نقل از ایرنا، محمد تلخابی مراکز مشاوره و ارتباطات مردمی تامین اجتماعی استان قم را رابطان بیمهشدهها، مستمری بگیران و مخاطبان سازمان دانست و افزود: این مراکز از دهه ٨٠ در شعب و اداره کل استان مستقر شدند و اطلاعرسانی و هدایت مراجعان حضوری به واحدهای صف و ستاد را به عهده داشتهاند.
وی افزود: مرکز ارتباطات مردمی سازمان با شماره ۱۴۲ در دهه ٨٠ و تبدیل به شماره ١٤٢٠ در دهه ٩٠ ضمن انجام وظیفه اطلاعرسانی و پاسخگویی به مخاطبان و تماسگیرندگان، در بسترسازی فرهنگی اجتماعی مناسب فرآیندهای اجرایی نیز همکاری دارند.
رییس اداره روابط عمومی تامین اجتماعی قم ادامه داد: در حال حاضر بهطور میانگین ماهانه حدود ۲۵۰۰ مراجعه حضوری یا تماس تلفنی توسط همکاران مشاوره شعب و اداره کل تامین اجتماعی استان قم پاسخگویی و رسیدگی میشود.
تلخابی درباره اقدامات اداره کل متبوع در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و مشتری مداری نیز بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی بهعنوان نهاد پاسخگو و بهمنظور تامین مسیر مناسب رسیدگی به شکایات و اطلاعرسانی مناسب مخاطبان و مراجعان، فاز اول مرکز ارتباطات مردمی سازمانCRM در مرداد سال ٩٥ افتتاح کرد که این مرکز پاسخگوی مراجعان حضوری و تماسهای تلفنی با شماره ١٤٢٠ است.
وی گفت: در فاز دوم، اداره ارتباطات مردمی اداره کل تامین اجتماعی استان قم بدون اخذ پیش شماره با تلفن ١٤٢٠ مستقیما به مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی مستقر در ستاد مرکزی وصل میشود و از طریق کارشناسان این واحد و رابطان CRM در ادارات کل استانها پاسخگویی و پیگیری رسیدگی به شکایات صورت میپذیرد.
تلخابی افزود: با هماهنگی به عمل آمده در حوزه مرکز ارتباطات مردمی سازمان CRM با معاونتها و ادارات کل تخصصی سازمان تامین اجتماعی، نمایندگان مسئول در حوزه رسیدگی به شکایات معرفی شدهاند که از طریق سیستم CRM تحت عنوان رابط حوزه تخصصی تابعه، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات واصله را به عهده دارند.
وی گفت: رابطان CRM مکلف هستند بهصورت مداوم پایش ارجاعات رسیدگی به شکایات را انجام داده و به مرکز ارتباطات مردمی منعکس کنند.
ارائه ۵۴ خدمت غیرحضوری
رییس اداره روابط عمومی تامین اجتماعی قم با اشاره به لزوم برنامهریزی به منظور ارائه خدمات غیرحضوری به مردم، حذف مراجعات حضوری مخاطبان برای دریافت خدمات را از برنامههای مهم سازمان تامین اجتماعی در استان برشمرد و اضافه کرد: بر همین اساس ۵۴ خدمت مهم و پرمخاطب تامین اجتماعی استان قم از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir قابل دریافت توسط مخاطبان است
تلخابی با بیان اینکه مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی به شماره ۱۴۲۰ نیز آماده ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به مردم است، گفت: تمام این زیرساختها بهمنظور حفظ سلامتی مردم و مخاطبان تامین اجتماعی آماده شده و دیگر برای دریافت خدمات ۵۴گانه نیاز به مراجعه حضوری نیست.
وی تاکید کرد: کارفرمایان، بیمهشدهها و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی میتوانند بدون خروج از منزل، هم از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir و هم از طریق سامانه تلفنی ۱۴۲۰ تمام درخواستهای خود را از تامین اجتماعی استان قم به ثبت برسانند و پیگیری کنند.
نظر شما