به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل صندوق بازنشستگی کشوری، حجتاله میرزایی در نخستین نشست با بازنشستگان و روسای کانونهای استان تهران و 30 استان دیگر کشور، گفت: ما در ارتباط با صندوق، خود را تنها در برابر یک گروه پاسخگو میدانیم و آن بازنشستگان کشوری هستند.
وی با اشاره به اینکه «همه ما در چند سال آینده به جمع بازنشستگان کشوری خواهیم پیوست»، بیان کرد: تنها انگیزه من برای حضور در این مسئولیت، خدمت به بازنشستگان و برداشتن باری از دوش وزارتخانه بوده است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: تلاش ما این است که مسیر دسترسی بازنشستگان به خدمات رفاهی تسهیل شود و با شفافیت کامل، به نیازها و انتظارات آنان پاسخ دهیم.
همچنین تعدادی از بازنشستگان و روسای کانونهای بازنشستگی استانهای مختلف در جریان این نشست، به طرح مهمترین مشکلات و مسائلی نظیر متناسبسازی حقوق، اجرای ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری، بیمه تکمیلی کارآمد، پرداخت به موقع کسورات حقوق و بیمه، عدم پرداخت رفاهیات توسط دستگاههای اجرایی به بازنشستگان و توسعه خدمات رفاهی پرداختند.
تامین منابع پرداخت کسورات در دستور کار
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه نشست با بازنشستگان به نگرانی بازنشستگان درباره تأخیر در واریز کسورات پرداخت و اضافه کرد: تلاش ما تأمین منابع لازم برای پرداخت این کسورات و کاهش دغدغههای بازنشستگان است و من قراری را با مدیران سازمان برنامه در اینباره خواهم داشت و تلاش میکنم تا ضمن تشریح شرایط، اعتبارات لازم را ازطریق سازمان برنامه اخذ کنم.
وی درباره متناسبسازی حقوق بازنشستگان نیز توضیح داد: انتظار بازنشستگان برای تطابق حقوق با شاغلان همتراز، کاملاً منطقی است.
چابکسازی صندوق و رد ادغام صندوقهای بازنشستگی
میرزایی در ارتباط با چابکسازی صندوق بازنشستگی کشوری نیز گفت: برنامه ما این است که با کمترین اختلال، ساختار صندوق را چابک کنیم تا بهرهوری بیشتری داشته باشد.
او همچنین با رد شایعات مربوط به ادغام صندوقهای بازنشستگی توضیح داد: موضوع ادغام مطرح نیست، بلکه تغییر مسیر پرداخت حقوق از صندوق به دولت در حال بررسی است. این تصمیم میتواند به ایجاد امنیت خاطر بیشتر برای بازنشستگان منجر شود، زیرا دولت متعهد به تأمین تعهدات از محل داراییهای خود خواهد بود.
شفافیت در مدیریت بنگاهها
میرزایی همچنین با اشاره به موضوع بنگاهداری صندوق گفت: اگر قرار است پاسخگو باشیم، باید در قبال بیمهپردازان و بازنشستگان پاسخگو باشیم. انتخاب مدیران در بنگاهها باید با شفافیت و بر مبنای این اصل باشد.
وی تأکید کرد: هدف ما ارائه حداکثر خدمات ممکن به بازنشستگان و ایجاد شرایط مناسب برای آنها است. این امر تنها با همفکری و مشارکت بازنشستگان محقق خواهد شد.
نظر شما