پرداخت بیش از ۸۲۳ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از پرداخت ۸۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در این استان طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، بهروز رحیم‌زاده در این باره گفت: در بحث حمایت از مشاغل خانگی تسهیلاتی به صورت سالانه پرداخت می‌شود که سهم استان از این اعتبار برای سال جاری یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر همین اساس نشست‌هایی مستمر در اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به منظور بررسی طرح‌ها برگزار و پرداخت‌ تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط از مردادماه آغاز شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: پس از بررسی‌های دقیق ۵۵۰ طرح به بانک‌های عامل ارجاع داده شده که تاکنون بیش از ۵۰ درصد از سهم امسال استان را به متقاضیان پرداخت کردند.

وی بیان کرد: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برای سال جاری در مجموع ایجاد ۱۴ هزار و ۵۰۹ فرصت شغلی بوده که تاکنون حدود هفت هزار و ۷۲ مورد بر اساس عملکردی که در سامانه رصد ثبت شده، محقق شده است.

نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در استان اردبیل حدود ۱۶ درصد برابر با حدود ۶۵ هزار نفر است ولی برخی مراجع که آمارهای کشوری بیکاری را اعلام می‌کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های گیلان، آذربایجان‌شرقی و زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر: 75186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =