بیشترین بیکاری در بین افراد فاقد مهارت وجود دارد

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات مهارت کارکنان وظیفه آجا در استان گفت: بیشترین بیکاری در جامعه مربوط به افرادی می‌شود که فاقد مهارت هستند و نمی‌توانند از فرصت‌هایی که پیرامون آنها وجود دارد، استفاده کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، محمد امین بابائی در این مراسم گفت: موضوع استعدادیابی شغلی و تناسب شغل با شاغل از نیازهای روز جامعه است که رهبر انقلاب در دیدار امسال با کارگران بر روی آن تأکید دارند.

وی افزود: ارائه خدمات مشاوره و استعدادیابی شغلی مسیر آموزش‌های مهارتی را هدفمند و به‌سمت پویایی و کارایی بیشتر سوق می‌دهد.

بابائی در ادامه گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی آمادگی دارد تا هماهنگی‌های لازم را برای برگزاری تور ترویجی بازدید از واحدهای کارآفرینی در راستای افزایش آگاهی و شناخت کارکنان وظیفه با فضای کسب و کارها در استان فراهم کند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: در شرایطی که نیاز به استفاده از ظرفیت‌های آموزشی خارج از اماکن نظامی برای تأمین نیاز شغلی کارکنان وظیفه باشد، این امکان وجود دارد تا با همکاری فنی و حرفه‌ای، ظرفیت طرح آموزش در محیط کار واقعی برای افراد مهارت‌آموز تسهیل شود.علاوه بر منابعی که در اختیار قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح قرار دارد، سایر نهادها و دستگاه‌ها این امکان را دارند تا به سربازان ماهر پس از طی دوره خدمت در راستای حمایت از راه‌اندازی کسب و کار و اشتغال‌زایی، تسهیلات پرداخت کنند.

کد خبر: 75152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =