پرداخت ۱۴۰ میلیارد ریال وام مسکن به مددجویان بهزیستی خراسان شمالی

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی از پرداخت ۱۴۰ میلیارد ریال وام مسکن بلاعوض به مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، صادق جعفری با بیان اینکه این میزان تسهیلات در قالب کمک هزینه ساخت، خرید ودیعه مسکن به ۱۸۸ متقاضی از مددجویان، معلولان و زنان سرپرست خانوار پرداخت شد گفت: تسهیلات پرداختی برای یکصد و ۱۱ خانوار ۲ معلول در قالب کمک هزینه ساخت مسکن، ۶۱ خانوار تک معلول و زنان سرپرست خانوار در قالب کمک به ساخت و خرید مسکن و ۱۶ نفر از مددجویان در قالب ودیعه مسکن پرداخت شد.

وی افزود: بیشترین مشکلات و درخواست‌های مددجویان بهزیستی مربوط به اشتغال، مسکن و درمان جامعه هدف بوده است.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی ادامه داد: برابر تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، خانوارهای واجد شرایط تفاهم‌نامه مورد نظر از کمک‌های بلاعوض بهزیستی و تسهیلات ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تأمین مسکن اقتصادی بهره‌مند خواهند شد.

بر پایه آمار اداره کل بهزیستی خراسان شمالی؛ ۲۴ هزار و ۲۲۰ معلول در این استان یک میلیون نفری زیر پوشش این سازمان حمایتی قرار دارند و در مجموع ۴۶ هزار و ۱۰۷ خانواده شامل ۱۲۴ هزار نفر از خدمات این سازمان حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

مجموع معلولان تحت پوشش این اداره کل، ۲۴ هزار و ۲۲۰ نفر شامل اختلالات بینایی، روانی، ذهنی، جسمی، گفتار، شنوایی و صورت است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

کد خبر: 75128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =