صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان با ضریب پشتیبانی مناسب

ضریب پشتیبانی مناسب برای هر صندوق بازنشستگی و بیمه‌ای به عنوان یک ملاک یا شاخص برای جوانی و پایداری آن سازمان بیمه‌گر محسوب می‌شود که در حال حاضر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با نسبت پشتیبانی ۸.۸ در وضعیت مطلوب‌تری نسبت به دیگر صندوق‌ها قرار دارد.

به گزارش آتیه آنلاین، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان از سال ۱۳۸۴ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و از آن زمان تاکنون به دنبال جذب بیمه‌شدگان و ارائه خدمات به این گروه‌های فعال در میان کشاورزان، روستاییان، عشایر، زنان سرپرست خانوار، زنان غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر و مردم ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت بوده است.

همین اقدامات و برنامه‌های موثر این صندوق باعث شده که اکنون صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان با بیش از سه میلیون بیمه شده و بالغ بر ۲۰۰ هزار مستمری‌بگیر به عنوان یکی از صندوق‌های بازنشستگی فعال، جوان و پایدار در کشور فعالیت داشته و هرساله با برنامه‌ریزی درست مسیر جذب بیمه‌شدگان جدید را هم فراهم می‌کند.

در حال حاضر سه میلیون نفر از افراد کشاورز، روستایی، عشایر، زنان سرپرست خانوار و دیگر گروه‌های فعال در این بخش از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان بهره‌مند هستند که همچنان جذب دیگر افراد مستعد برای استفاده از این نوع بیمه در دستور کار این صندوق بیمه‌ای قرار دارد.

۱۰ میلیون نفر گروه‌های هدف برای بیمه‌پردازی

براساس آمارهای موجود ۳۰ میلیون نفر در قالب جامعه تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می‌توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند اما به دلیل محدودیت سنی ۱۸ تا ۵۰ سال این جامعه آماری به ۱۰ میلیون نفر می‌رسند که این نهاد بیمه‌گر برای برخورداری این افراد همه تلاش خود را بکار گرفته است.

با توجه به آمارهای موجود که سه میلیون نفر به عنوان بیمه شده در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان بیمه‌پردازی دارند بنابراین تا رسیدن به اهداف خود مسیری طولانی در پیش است تا بتواند همه افراد مشمول در جامعه آماری اشاره شده بتوانند از خدمات این صندوق استفاده کنند.

براساس اطلاعات موجود هرچه تعداد بیمه‌شدگان بیشتر و میزان مستمری‌بگیران حقوق‌بگیر در صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌ای کمتر باشد ضریب پشتیبانی این صندوق‌ها ار رشد مناسب‌تری برخوردار است همانگونه که در حال حاضر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دارای ضریب ۸.۸ به عنوان یک نهاد بیمه‌گر فعال، جوان و پایدار محسوب می‌شود.

۲۰۹ هزار مستمری‌بگیر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی

داده‌های آماری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نشان می‌دهد که در حال حاضر در مجموع ۲۰۹ هزار و ۶۰۲ مستمری‌بگیر از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استفاده می‌کنند. همین تعداد در مقابل تعداد بیمه‌شدگان تحت پوشش این صندوق نیز نشان از پایداری این صندوق بیمه‌گر دارد.

طبق این آمارها اکنون تعداد مستمری‌بگیر بازنشسته در این صندوق ۹۹ هزار و ۳۰۱ نفر، مستمری‌بگیرلن بخش بازماندگان ۹۸ هزار و ۴۷۳ نفر و مستمری‌بگیران ازکارافتاده نیز ۱۱ هزار و ۸۲۸ نفر به حساب می‌آیند که با توجه به بیمه‌پردازی در سال‌های فعالیت و اشتغال خود اکنون از این صندوق بیمه‌ای مستمری دریافت می‌کنند.

همچنین در قبال این تعداد مستمری‌بگیر تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، اعضای اصلی صندوق به سه میلیون و ۵۵ هزار و ۲۹۱ نفر رسیده که ۲ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۸۸۷ نفر به عنوان بیمه‌شدگان به شمار می‌روند که از این تعداد یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۲۳۰ نفر تحت عنوان بیمه شده فعال به این صندوق بیمه‌پردازی دارند.

فعالیت یک هزار و ۶۰۰ کارگزاری برای خدمات‌رسانی به جامعه هدف

با توجه به داده‌های آماری موجود در حال حاضر نسبت پشتیبانی این صندوق بیمه‌ای عدد ۸.۸ را نشان می‌دهد یعنی به ازای هر ۸.۸ نفر بیمه شده یک نفر مستمری‌بگیر از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سراسر کشور استفاده می‌کند.

از آنجا که صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان بخش عمده فعالیت‌ها و اقدامات خود در قبال بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش را از طریق کارگزاری‌های طرف قرارداد به افراد بیمه شده و مستمری‌بگیر ارائه می‌دهد اکنون یک هزار و ۶۰۰ کارگزاری فعال در سطح کشور برای این گونه فعالیت‌ها به صورت فعالانه فعالیت دارد.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به عنوان یک از ۱۸ صندوق فعال در کشور محسوب می‌شود که بخش عمده‌ای از گروه‌ها و جامعه هدف را تحت پوشش دارد که در میان دیگر صندوق‌های بازنشستگی به عنوان یک از فعال‌ترین و جوان‌ترین صندوق محسوب می‌شود.

با توجه به فعالیت ۱۸ صندوق بیمه‌گر در کشور، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در راستای جذب بیمه‌شدگان جدید و رشد میزان ضریب پشتیبانی تلاش خود را بکار گرفته تا از این طریق همچنان بتواند به پایداری و جوان بودن آن کمک کند. البته در این مسیر وصول حق بیمه از بیمه‌پردازان فعال می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.‌

کد خبر: 75062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =