بهره‌مندی سه هزار و ۷۰۰ نابینا از خدمات بهزیستی اردبیل

مدیرکل بهزیستی اردبیل از بهره‌مندی سه هزار و ۷۰۰ نابینا از خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی استان خبر داد و گفت: پیشگیری از معلولیت و نابینایی از رویکردهای اصلی ما در خدمت به جامعه هدف است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حامد رضایی در همایش نابینایان استان اردبیل به مناسبت روز جهانی عصای سفید با بیان اینکه بهزیستی در دو محور پیشگیری از معلولیت‌ها و همچنین توانمندسازی معلولان برای جامعه هدف خدمات ارائه می کند، گفت: در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها طرح‌های غربالگری اجرا می شود و سنجش کودکان سه تا ۶ ساله نیز از طرح ها و برنامه‌های سازمان بهزیستی در راستای تحقق هدف یاد شده است.

وی ادامه داد: در حوزه توانمندسازی معلولان و نابینایان، بر تامین نیازمندی‌های جامعه هدف در بخش‌های مسکن، اشتغال، ورزش و وسایل توانبخشی معلولان تمرکز داریم و خدمات متنوعی به این افراد ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی اردبیل یادآورشد: در استان اردبیل، پشت نوبت دریافت وسایل توانبخشی در جامعه معلولان نداریم و از هر فرصت و ظرفیتی برای تامین نیازمندی‌ها و کمک به معلولان استفاده می‌کنیم.

ورزشکاران نابینای اردبیل نیازمند سالن مستقل و تخصصی هستند

حسن پرنیا، نابینای ملی پوش گلبال نیز در این برنامه گفت: نابینایان از توانمندی‌های خاصی برخوردار هستند و محدودیت جسمی نتوانسته مانع ترقی و بروز خلاقیت‌های علمی، ادبی، هنری و ورزشی آنها شود.

وی افزود: سه ملی پوش رشته گلبال نابینایان کشور یا به عبارت دیگر ۵۰ درصد ملی پوشان گلبان از جامعه نابینایان اردبیل هستند و علاوه بر ما، در رشته وزنه‌برداری نابینایان از اردبیل قهرمان ملی‌پوش و قهرمان جهان داریم؛ در ترکیب تیم ملی جودو نابینایان نیز یکی از نابینایان اردبیل حضور دارد.

پرنیا ادامه داد: ورزشکاران نابینای استان اردبیل خواستار سالن ورزشی مستقل و تخصصی هستند تا استعدادهای خود را بهتر از این به اثبات برسانند و بیشتر در میدان های جهانی، ملی و استانی بدرخشند.

در پایان این همایش با اهدای هدایایی از نابینایان برتر علمی، هنری، فرهنگی، ادبی و ورزشی تجلیل شد.

اداره کل بهزیستی استان اردبیل تعداد پرونده‌های افراد یا خانوارهای زیرپوشش در استان را ۴۰ هزار و ۱۵۸ فقره اعلام کرده که ۲۶ هزار و ۱۹۰ نفر از این تعداد، مستمری‌بگیر بوده و بقیه خدمات غیرمستمری دریافت می‌کنند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غربی ایران واقع شده است.

کد خبر: 75005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =