پرداخت بیش از ۳۲۷ هزار تسهیلات به بازنشستگان صندوق کشوری 

صندوق بازنشستگی کشوری با یک میلیون و ۷۱۵ هزار حقوق‌بگیر و بازنشسته تحت پوشش بخشی از خدمات رفاهی خود را در قالب تسهیلات ضروری، وام ازدواج به فرزندان بازنشستگان و تسهیلات حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی فرزندان آنان ارائه می‌دهد که از ابتدای سال جاری تا مهرماه به ۳۲۷ هزار و ۶۲۶ فقره وام پرداخت کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین، دومین صندوق بیمه‌ای و بازنشستگی کشور در حال حاضر با جامعه آماری تحت پوشش خود برنامه‌هایی در حوزه‌های رفاهی و معیشتی جامعه هدف خود دارد که بخش عمده‌ای از این فعالیت‌ها در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به افراد مشمول پرداخت می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری ۱۴ مردادماه سال جاری اعلام کرد که در چهارماهه نخست سال جاری چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات به بازنشستگان کشوری پرداخت شده است. در مجموع، در مدت اشاره شده ۱۲۸ هزار و ۲۳۸ نفر از ذینفعان از وام ضروری، وام ازدواج فرزندان و وام حمپاد (حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی فرزندان بازنشستگان کشوری) بهره‌مند شدند.

جعفر امیرآبادی‌زاده افزود: سقف پرداخت وام ضروری بازنشستگان کشوری از سال ۱۴۰۲ با افزایش صددرصدی به ۳۰ میلیون تومان رسیده که در ۶۰ نوبت با کارمزد چهار درصد از حقوق ذینفعان کسر می‌شود. در سه سال گذشته نیز مبلغ ۱۴.۳ هزار میلیارد تومان بابت انواع تسهیلات مالی تأمین و به حساب بازنشستگان کشوری واجد شرایط واریز شد.

به گفته وی، همچنین بابت تسهیلات پرداختی به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۳، مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

پرداخت ۶۶ هزار تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان

صندوق بازنشستگی کشوری روز ۱۳ خردادماه سال جاری برای ۴۴ هزار نفر از فرزندان بازنشستگان تحت پوشش در قالب وام ازدواج واریز کرد. این تسهیلات ۳۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری برای این تعداد از متقاضیان از حدود ۶۶ هزار متقاضی واجد شرایط واریز شد.

همچنین ۱۸ هزار نفر از فرزندان بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی وام ازدواج ۳۵ میلیون تومانی خود را در تاریخ ۱۴ مهرماه دریافت کرده‌اند. این افراد در تیرماه سال ۱۴۰۲ برای دریافت این نوع تسهیلات ازدواج ثبت‌نام کرده بودند که پس از اقدامات و برنامه ریزی‌های این صندوق همه افراد مشمول از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری در یک مرحله دیگر در ششم شهریورماه برای چهار هزار و ۲۶۴ نفر از افرادی که تا بهمن ماه سال گذشته ثبت‌نام کرده بودند و مدارک مربوطه را بارگذاری و توسط مدیریت‌های استانی تایید شده بودند و واجد دریافت این تسهیلات بودند، پرداخت شد.

با توجه به ثبت‌نام متقاضیان وام ازدواج فرزندان توسط بازنشستگان و پس از بررسی مدارک ارسالی و تایید آن به تعداد ۶۶ هزار و ۲۶۴ نفر از متقاضیان این تسهیلات به مبلغ ۳۵میلیون تومان، با کارمزد سالانه چهار درصد پرداخت شد.

اجرای خدمات رفاهی و پرداخت تسهیلات مالی از سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری با عنوان «خدمت ادامه دارد» است که براساس آن تلاش می‌شود به صورت مستمر خدمات موردنیاز بازنشستگان در قالب‌های مختلف اجرایی و تقدیم این افراد شود.

وام ازدواج آخرین بازنشستگان مشمول که از ثبت‌نام‌کنندگان این تسهیلات در سال گذشته بودند یا اوایل امسال ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و مشمول شده بودند در روز ۱۴ مهرماه پرداخت شده و با پرداخت تسهیلات باقیمانده ازدواج درحال حاضر هیچ بازنشسته مشمولی نیست که در سنوات گذشته ثبت‌نام اینترنتی انجام داده و وام ازدواج فرزند خود را دریافت نکرده باشد.

واریز وام ضروری به حساب بازنشستگان کشوری

صندوق بازنشستگی کشوری همچنین در بخش وام ضروری قرض‌الحسنه برای بیش از ۲۵۰ هزار نفر از افراد مشمول از میان بازنشستگان و حقوق‌بگیران این صندوق از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت کرده است تا در راستای بهبود معیشت زندگی این افراد گامی کوچک برداشته شود.

طبق برنامه‌ریزی این صندوق به صورت ماهانه حدود ۵۰ هزار نفر از افراد واجد شرایط از میان وظیفه‌بگیران و بازنشستگان تحت پوشش این صندوق از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

براساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان نمونه در ششم شهریورماه وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی با همکاری بانک صادرات، برای ۴۷ هزار و ۶۸۵ نفر از بازنشستگان کشوری واجد شرایط دریافت این تسهیلات که سال گذشته ثبت‌نام کردند و هیچگونه تسهیلاتی دریافت نکرده بودند تحت عنوان وام اولی‌ها واریز کرد.

همچنین نهم مردادماه سال جاری نیز واریز وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی برای ۵۲ هزار نفر از بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری اجرایی شد.

وام ضروری بازنشستگان کشوری همراه با سایر تسهیلات مالی از جمله وام ازدواج فرزندان و وام حمپاد، یکی از خدمات رفاهی و تسهیلات مالی صندوق بازنشستگی کشوری است که برای کمک به بهبود معیشت بازنشستگان به صورت ماهانه پرداخت می‌شود. تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان با کارمزد سالانه چهار درصد است.

داده‌های آماری و تفکیکی بازنشستگان

داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری نشان می‌دهد که سال ۱۴۰۱ در مجموع این تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری به حساب ۲۵۶ هزار و ۹۵۶ نفر از بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری واریز شد. در سال ۱۴۰۲ در قالب هفت مرحله تسهیلات ۲۸۲ هزار و ۱۰۴ نفر از گروه‌های تحت پوشش از این وام بهره‌مند شدند.

جدیدترین داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری حاکی از آن است که تا پایان سال گذشته تعداد کل حقوق‌بگیران تحت پوشش این صندوق با جامعه آماری یک میلیون و ۷۱۵ هزار و ۶۵۶ نفر، نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد پنج درصدی را داشته است.

همچنین داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری حاکی از آن است که تا پایان سال گذشته یک میلیون و ۷۱۵ هزار و ۶۵۶ نفر به عنوان حقوق‌بگیر این صندوق به شمار می‌روند که یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۹۸۹ نفر بازنشسته، ۱۳ هزار و ۲۴۷ نفر ازکارافتاده، ۶۱ هزار و ۸۰۷ نفر شاغل متوفی و ۲۴۲ هزار و ۶۱۳ نفر بازنشسته متوفی محسوب می‌شوند.

براساس آمارهای صندوق بازنشستگی کشوری، حقوق‌بگیران این صندوق شامل بازنشستگان با ۸۱ درصد، بازنشستگان متوفی ۱۴ درصد، شاغلان متوفی چهار درصد و ازکارافتادگان تحت پوشش نیز یک درصد جامعه آماری را به خود اختصاص داده‌اند.

آمارهای سال ۱۴۰۲ صندوق بازنشستگی کشوری حاکی از آن است که ۵۹۸ هزار و ۶۴۴ نفر از این جامعه آماری زنان و یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۱۲ نفر را مردان تشکیل می‌دهند. طبق این داده‌های آماری و تفکیک تعداد زن و مرد در جامعه حقوق‌بگیر در این صندوق بازنشستگی، مردان ۶۵ درصد و زنان ۳۵ درصد حقوق‌بگیران این صندوق را شامل می‌شوند.

کد خبر: 74963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =